Vi har en syskonplacering, vi visste att dem skulle komma med ett mycket magert möbelutbud, bla enbart en säng trots syskon.
Normalt tar man allt sådant med sitt soc. jag tror att olika soc. har olika summor som barnen ska grundutrustas med, så därför behöver man få ta allt sådant i diskussion med sitt soc.
Vi låg ute med pengarna och fick tillbaks dem vid första löneutbetalningen, har man kanske ingen buffert att ta av så kan kanske soc. betala ut förskott, men sådant vet jag inte säkert.
Även jag hade väldigt gärna velat inreda rummet tills dem kom, idag tycker jag inte att det gör så mycket då barnen mådde mycket dåligt och hade bara ett totalt behov av oss och inte brydde sig ett dugg om varken rum, möbler eller saker. En annan fördel med att vänta var att vi nu fick chans att få upptäcka deras personligheter och vad för inredning och möblemang som passade dem.
En nackdel kan ju vara att man har väldigt ont om tid till inredning och införskaffning när barnen väl har anlänt, så det är en avvägning.
Nu köpte vi ändå på oss en del saker tills dem kom för våra egna pengar som inflyttningspresent, jag gjorde en beräkning vad jag tyckte vi hade råd att lägga ut helt enkelt och valde då vad jag skulle köpa för den summan.
Men jag känner igen mig själv så väl i det ni skriver, vad mycket tankar, drömmar och funderingar jag har lagt ner på "mina" barn, när jag inte ens visste NÄR vi skulle få några.
Jag önskar er ALL lycka!
Vänlig hälsning MGB