Inkomstbortfall?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Jag undrar hur era kommuner ersätter förlorad arbetsinkomst? Jag ska vara helt tjänstledig från mitt arbete i ca 6 månader. Barnet är 1,5 år och soc bedömer att jag måste vara hemma för att h'n ska knyta an. Vissa kommuner verkar ersätta 100 % andra 80 %. Hur har det sett ut för er?
 
De gånger vi behövt och fått det har de ersatt 100% plus semesterersättning på den förlorade arbetsinkomsten.
Man skall inte förlora något på att vara hemma!
 
Jag var tjänstledig med 100% i 2 år, numera är jag tjänstledig 75% med full lön och ska så vara i ett år till. Alltså full ersättning, precis som om jag skulle jobba på ordinarie arbetsplats. :bow . Har ett bra soc när det gäller det, ( det hade annars inte fungerat med allt kring barnet och det runtomkring)samt bra arb.givare :banan: .
 
Och jag har varit hemma mellan 100% och 50% sen barnen kom 2002.......just nu arbetar jag 35%.....och har resten lbe.....Vi har 3 barn med extra svårigheter och det kräver massor att hålla den här familjen upprätt!
Vårt soc är helt otroliga.....stöttar och sätter in de resurser som verkligen krävs....ibland mer än vi önskar och ibland mindre....Som det är så fixar vi det precis! :claphappy:
 
Vi har lägsta arvode och lägsta omkostnad, var aldrig tal om annat. Inga diagnoser, däremot en hel del annat pga föräldrarnas behandling i början av Litens levnadsår. Vårt barn har en ganska unik situation, enligt soc. Väldigt speciella omständigheter. Nu när vi ska byta fam.hemssekreterare har de pratat om att vi ska titta igenom ekonomin, vad det nu innebär.... Har ingen aning om vad de tänker. Den som lever får se... :wink:
 
Vi har lägsta arvode och på omkostnaden har vi lägsta + lite xtra för milen vi kör. Vår :angel: är oxå en enkel placering och bio är lika enkel.
 
Re: Inkomstbortfall/ utebliven justering av omkostnadsdelen

Ny i detta forum men jag har en fråga ang omkostnadsdelarna. våra 2 placeringar har blivit 13 år för 38 resp 18 månader sedan och kommunen har inte justerat omkostnadsdelen till oss. Är det upp till oss att kolla detta eller skulle kommunen ha fixat detta av sig själv? Vi får inte gehör för retroaktiv ersättning, kan det vara riktigt?? Vart ska man vända sig? SKL rekomenderar ju att omkostnadsdelen ökar när placeringen blir 13 år...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp