irrro

Känner mig just nu smått arg. Vi tog på oss ett akut jour. (Vi är familjehem) detta är tack och lov mycket tidsbegränsat. Vi står för sängar leksaker surfplatta matstol barnvagn även alla mat då det inte kan vara skolgång. Kläder fick jag köpa och det ska jag få betalt för. För detta får jag lägsta omkostnad. Men jag har bara fått betalt för den ena placeringen. Ringde på en gång och påtala detta. Och än finns inga pengar på mitt konto. Lönebortfall glömde dom också men det fick jag. Och här har nu blivit en del onormalt slitage. Hur ska jag ta upp det med min kommun? Blir nog första och sista gången jag tar uppdrag av dom.
 
Så arrogant!
Vi har en fast prislista hos vårt soc när vi tar akut jour, vilket är nästan det enda vi gör nu.
Och självklart ska det multipliceras med antalet barn.
Är barnen hemma ska det beräknas på det och då även ge högre omkostnader. Alternativet är att du skriver upp allt extra och tar kvitton på det. Det funkar med vårt soc.
Lbe är ju självklart om det behövs.
Be dom komma hem till er och visa dem slitaget och fråga om de hade accepterat det på sitt eget hem.
Tack gode gud har vi en bra kommunikation med vårt soc och de tjafsar aldrig meddetsamma akuta.
 
1000 kr/ barn/natt den första veckan, sedan 500 kr i upp till totalt en månad.
Efter 30 dagar är det jour enligt SKL men det är sällan vi haft så långa placeringar.
Eftersom vi tar mest korta akuta jourisar är det en bra lösning för oss.
Lägsta omkostnader men levererar kvitton på alla inköp utöver mat och milersättning på allt vi kör.
 
Tillbaka
Topp