Ja snart ska vi diskutera arvode och omk...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som har högre omk, vad är det som gör det`?
Förutom särskild kost el för att man har multihandikapp vilket kräver mer i kläder etc

Vi har en placering som kräver mkt runt omkring, möten,psykolog,umgänge,handledning etc vilket gör att man är uppbokad mycket.
Är timanställd vilket gör att jag får tacka nej mkt.

Jag känner att jag vill ha det högsta arvodet men vad krävs? ni som har det el över!
Skulle bli jättetacksam för lite tips.
Det är mkt lättare att ge andra tips och styrka men så sitter man igen och blir lite vilsen;)
Jag är inte rädd att stå på mig men är rädd att de kommer med ett avtal som är långt ifrån vad man själv tänker.

Hoppas på svar :razz:
 
Hej!
Vi har vi något tillfälle haft placeringar med högre arvode.
Då har vi fått specificera vår krav skriftligt så att soc. sekr har kunnat ha det till underlag då dom går till nämden. Så om du nu får tacka nej till arbete så skriv ner detta samt att det krävs särskild omvårdnad samt mycket kontakt med nätverk samt Bup. Då vi har skrivet ner allt och satt en summa så har vi aldrig fått avslag.
Lycka till
 
Oh tack för ditt svar, då ska vi göra det.
Satte du/ni arvodessumman som du tyckte själv var rimligt el bara att det skulle vara högre?
 
Vi har högsta arvode och högsta omkostnad för ett litet barn som kom när h*n var 4,5 mån. Detta pga vissa medicinska problem som man inte visste hur det skulle bli med men också pga mer komplicerade föräldrakontakter. Vi behövde inte ens diskutera, det var självklart. Jag upplevde nog också att eftersom vi är ett erfaret familjehem så var man beredd att betala mer.

C
 
Vi är nöjda :claphappy:
Fick först erbjudande om lägsta så jag nästan trillade av stolen men preciserade vad som krävdes och fick inga mothugg alls.

Tack tack för era svar för det gjorde mig lite säkrare :bow
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp