jag som trodde det VAR lag...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snubbla över denna nyhets sändning och blir mörkrädd. Jag trodde det verkligen var lag på att man ska lämmna in utdrag från polis registret när man är fam hem men så var inte fallet jisses vilken miss dom har gjort.
Att jobba som barnskötare kräver det,personlig assistent kräver det vet inte om det är lag men som familjehem borde det ju definitivt vara lag på det.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5227502
 
Inte?? Vi som har lämnat in massor med gånger och nya kommuner vill ha underskrifter för att hämta ut i alla register ju....... jag trodde också det var lag på det.
 
Ja, lämnat samtycke till soc att de kan kolla upp än det ena, än det andra- ja, det har jag gjort några ggr. Trodde även jag att det var en sak som SKULLE kollas upp....inte bara borde kollas.... Undrar bara- är det så att alla som jobbbar som personliga assistenter måste lämna polisregisterpapper....intressant...vet flk som är straffade för misshandel på barn som jobbar som assistent åt funktionshindrade.... ngn som vet hur det är att jobba inom vården- som sjuksköterska? Bara lite intressant att veta, då denne samma person studerar till detta nu...
 
det är inte LAG på att taut registerutdrag. MEN det är socialen som har dett yttersta ansvaret till vem de ger oppdrag. Så till synes är det SOCIALTJÄNSTEN i den kommunen som brustit i sitt omhändertagande av barn.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp