Jag tror inte mina öron!!! SÅ besviken på soc!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fy bubblan säger jag bara.

Ni har säkert sett att vi har lite bekymmer från och till med vår ena placering,saken är den att jag har skött det mesta själv sedan h*n blev placerad som att hitta ventilationshål,skolsköterskan,bup mm. Dit har jag alltså ringt och pratat av mig eller bett om råd då det har behövts och trots skolsköterskans rekomendationer ( hon har tom ringt vid 2 tillfällen till soc) och sagt att vi behöver både handledning och avlastning om vi ska orka detta men fortfarande händer ingenting utan vi som då är så bra enl dom fortsätter att klara oss själva.
Nu då det mesta brakar med denna plcering och vi kräver att det sker något så har den första familjehemssekreteraren lagt sig i och rent ut sagt blå-ljuger en rakt i öronen och jag känner rmig fruktansvärt dum och spottad på!

Då va anmälde intresse till den kommunen så var det för mindre barn men änd tog vi emot denna som då var 11 år, vi började sakta prata om att ta emot flera barn men då skulle det skulle definitivt varea mindre barn för den placeringen vi redan hades skull ( både soc och vi ansåg detta).
Jag prataade först med placeringsansvarig och denne sa att det var helt ok och vi var redo för det och sedan fick jag ett långt mail från familjehemssekreteraren om att vi var redo för flera barn men då mindre för placeringens skull,hon skrev tom att hon slulle sätta upp oss på listan för lediga barn och till och med skrev ( eller om hon sa det i telefonen,det minns jag ej) att hon skulle rekomendera oss!

I dag pratar vi med den som är familjehemssekreterare igen och vad får jag höra??!!

Den tidigare sekreteraren vi hade har sagt att vårat troll SKA VARA ENSAMBARN och HON HAR AKDRIG GODKÄNT FLERA PLACERINGAR FÖR OSS!!
Hur kan man vara så falsk??
Och det ska vara en Socialsekreterare!!
Dom skyller alltså våra bekymmer med trollet på de andra placeringarna vi haft trots att dom själva har godkänt det sedan länge gemim mail och telefon!
Visst sparas mailen som går ut ifrån dem?
Jag tänkter be någon leta fram det i såfall och sticka under näsan på dom för så här accepterar jag inte att bli behandlad!

Vad hade ni gjort?
Ska samarbetetet byggas på lögner så vill jag inte samarbeta med den kommunen känner jag och vem blir lidande?
Ja...jo....barnet såklart!

//Ledsen och förbannad
 
Ingen som har lust att reagera?

Vet någon om mail som utgår från socialtjänsten sparas och arkiveras?
Vår andra kommun sager att deras gör det och visst borde det vara samma.
 
Hej! jag tror all korrespondans måste journalföras.Mail går som brev o ska arkiveras!Be att få kopior på er personalakt,det har ni rätt till för där finns uppgifter som rör er,ej placering.Där ska socsekr ha dokumenterat telefon samtal,mail o dyl.Trilskas dom?Gå på deras chef-hårt.Lycka till!
 
Tack för svar.
Jag ska ringa i mrgon till deras chef och be att få våran akt som du sa och så får vi väl bara hoppas at just det mailet finns där.
 
tänkte på om det inte sparas i era akter så kanske IT på kommunen har backup'er där det kan finnas. Frågan är hur länge det sparas bara...

Håller tummarna att du får respons hos chefen
 
Skall inte alla statliga och kommunala enheter diarieföra ALL skriftlig korrespondens,
har för mig att det är lag på sådant. Vårt soc spar all korrespondens. Du bör kunna kräva det. :x
 
Jo enl lag ska allt sparas. Frågan är bara om ALLA gör det? Man kan ju alltid hoppas.


Bellixedda sa:
Skall inte alla statliga och kommunala enheter diarieföra ALL skriftlig korrespondens,
har för mig att det är lag på sådant. Vårt soc spar all korrespondens. Du bör kunna kräva det. :x
 
Jag fick inte tag i den som uttalade sig ang flera placeringar men hon skall ringa mig på Tisdag om hon har tid vilket jag hoppas så vi får se om det var så hon menade eller om jag missuppfattat ( tror dock inte att det gick att missförstå en hon kanske inte talade klarspråk?).
 
Ett litet tips kan kanske också vara att själv spara all korrespondans. På så sätt har man ju lite mer att gå efter så här i efterhand, både för sin egen skull och för att kunna ha 'bevis'.

Allt gott till er alla!

// Mia
 
Hej Fiaflopp!
Jag har alltid skrivit ut mailen som berör "beslut" för då kan man läsa dem ävn om datorn kraschar.
/Fia
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp