JObb- många möten- få ihop det??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, hitills har det inte varit några problem att fara 21 mil enkel väg för att träffa soc o bioföräldrar, det har inte varit några problem att ha umgänge mitt i veckan, det har inte varit problem att fara 9 mil för att träffa hab och det har inte varit problem att ha möten på förskolan- för jag har vrit tjänstledg för att Liten har behövt mig hemma o bara orkat förksolan 18-20 timmar per vecka- det är då jag far på möten (plus att mormor/morfar hämtat på förskola då restiden gjort dagarna på möten för långa annars)

Men nu vill soc att ajg jobabr samtliga timmar barnet är på förskoaln- så jag undrar nu- hur gör ni som jobbar, med alla möten och så då??? :? . Jag undrar hur vi ska få till det.....

Ja du gör det bästa... det undrar jag med.
När soc kommer till oss på besök tar de förgivet att min man ska vara med,vilket innebär att han får ta ledigt stup i kvarten.Vem förlorar på det?
Vi fick inte heller vardagen att gå ihop med vår placering som krävde så mycket, soc möten, bup, förskolan,umgänge 1 gång i v,logoped,handledning tillslut bad vi om förlorad arb inkomst 10 timmar i v. det blev hemflytt i stället..
Nej det handlar hela tiden om att vi ska vända o vrida på oss,ingen avlastning ska vi få,vi får så dåligt betalt att vi måste jobba samtidigt,När ska vi få vila då? Menar inte att jag ska ha semester från mina barn...men många placeringar är långt ifrån...... mina barn :wink:

GMB

Vi har vad jag läst ganska lika barn, med stora behov. JAG har löst det genom att kräva möten i vårt hem. Soc Specpedagog, psykolog hab, Det funkar bra. MEN jag jobbar inte 100% det skulle jag ALDRIG klara med detta tunga uppdrag.Men visst har de försökt att jag ska. Men med tanke på alla vaknätter utan sömn. När ska man då sova?????

Stå på dig. För de kan aldrig säga upp dig pga vägran att sänka arvodet. Det är inte BBIC.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp