Jobba samtigt som man är jourhem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo, nu är det så att jag börjat jobba igen och min lill går på dagis, vilket går bra ...
Men jag känner mig tom utan jour.
Hur många av er andra jobbar samtidigt som ni har jour?
Det går ju att kombinera med rätt arbg. Och rätt ålder på barn.
Men räcker man till???
Dela med er ni som vet :?
 
Vi har oftast vikarierat som jour på semestrarna.
Men ibland har de ringt akut om jour och då har alltid första frågan varit om de har någon daglig sysselsättning.
Det GÅR men jag skulle nog aldrig kombinera det med 100 % jobb.
 
mammac sa:
Jo, nu är det så att jag börjat jobba igen och min lill går på dagis, vilket går bra ...
Men jag känner mig tom utan jour.
Hur många av er andra jobbar samtidigt som ni har jour?
Det går ju att kombinera med rätt arbg. Och rätt ålder på barn.
Men räcker man till???
Dela med er ni som vet :?

Beror ju på vad du har för jobb,kan du resa på dig och gå utan en sur arbetsgivare?
Får man en väldigt enkel jouris så kan det gå, men hur vet man det??
Ofta har vi tagit emot jourisar som ingen vet något om, men det är alltid mycket i början, läkarbesök, polisförhör, besök av barnens advokat, besök av soss, umgängen, många av dessa barnen som flyttas akut kan behöva vara hemma nån/några veckor och inte gå till skolan dagen efter en flytt.
Dessutom vill man inte ge en ny liten jouris en nyckel hem om ingen är hemma, det har hänt mer än en gång att huset eller åtminstone barskåpet varit länsat när familjen kommit hem.
Sen har vi ju studiedagar, lov, kan du få ledigt då?
När jag börjadde som jour så jobbade jag halvtid, men det fungerade inte så jag sa upp mig, inget jag ångrar men för oss som fått ganska svåra fall så skulle det inte fungerat att jobba.
Sen har jourisar en väldig förmåga att komma med olis eller socialjour klockan 02 på natten, inte mycket sova sen inte och man kan ju inte gå till jobbet några timmar senare direkt.
 
Jag har jobbat 60% det här året och vi har haft 1 famhem placering och minst 1 jour men oftast 2 jour (och 2 biologiska barn)och det har nästan inte gått fast det är tonåringar utan krav på vuxen hemma. Nu har jag varit tjänstledig sen juni och tänker vara det resten av året och det känns som helt rätt beslut :rollhappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp