Jobbig helg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
Hej alla,
tänkte bara skriva av mig ,har en :angel: som är ganska jobbig nu,vet inte och förstår inte alla ggr varför h'n gör som h'n gör...för det första har h'n svårt att leka,h'n kan helt enkelt inte leka när h'n är själv!Själv betyder med andra människor i samma rum(eller rummet bredvid + öppen dörr) som dock gör nånting annat. :angel: är tre år.För det andra gör h'n grejer som jag i början trodde var för att straffa ut sig,men det tror jag inte längre.Tex man säger en sak so gör h'n precis tvärtom!Tror inte att det är trots heller. :angel: är högljud,inte för att h'n vill vara det,rösten är helt enkelt så plus att h'n stampar när h'n går...MEN konstigt nog kan h'n smyga när h'n vill.Tex "tjatar" vi sedan i början av placeringen om att när ni vaknar(syskonplac) och vi sover fortfarande så kom in till oss(dörren är alltid öppen).Det fungerade bra ett tag men nu går ena :angel: på toan och kommer sedan till oss medan 3årig :angel: som brukar stampa...försöker SMYGA förbi oss och frågar man sedan är det bara ordsallad/svammel typ det regnar man får till svar...och så börjar h'n ljuga om det ena och det andra.Och jag ser att h'n inte mår bra men trots att h'n är bara 3 år gör h'n vissa saker med "flit". Förtår ni vad jag menar med mit svammel?Pust och stön!
Jag tror det är nånting som inte stämmer,jag försöker hitta nåt koncept för att bryta :angel: beteende.Jag är inte duktig på att skriva och sätta ord på men det är värre än jag beskrev det ovan.
Tacksam om tips och tacksam om att det finns det här forumet för att kunna skriva av sig! :bow
Det går också bra att pm:a mig för mer info

en trött fam-hems-mamma
 
Hej!
Det här med att vara högljudd har vi varit med omdå våran :angel: var 3 år och kom till oss. Soc sa bara att det var :angel: bakgrund som gjorde att h#n var högljudd. Våran :angel: har uxit upp med missbrukare till föräldrar så hur är många då dom dricker? Jo högljudda......Jag vet inte om eran :angel: har vuxit upp bland missbruk men det var precis som om du beskrev våran :angel:

/Fia
 
Vi har det precis likadant! Dock är vår lilla stjärna 5 år!

Det skriks o gråts för ALLT!
Stjärnan kan inte leka med andra barn. För vill de leka med stjärnans leksaker så skriks det som att h*n blir slagen, minst!
O detta gäller även syskonen!
Det funkar på dagis för då är det ju allas leksaker...

Vi har också talat om att om man vaknar först på morgonen så får man gå in o väcka mg. Men naturligtvis så smygs det in till syskonen istället! O då kan morgon vara 05.30 tex

Vi en tillrättavisning så säger stjärnan: Man får inte det, man ska inte göra så, jag slutar med det. osv
Men det tar mindre ä 5 min innan h*n kan upprepa samma sak

Jag räknade 7 gånger på 1 timme bryts det ihop o skriks!
Vårt problem är att syskonen börjar göra likadant

Helg? Vi har haft det så här sedan maj ca!
Fick ett tröstande ord från en annan mamma som haft det likn. Det går över!
 
Hej'
Vi hade liknande probelmatik med våra :angel: :angel: . Vi fick stor hjälp av en barnpsykolog som enskilt handledde oss. Hon sa så bra saker som gjorde att vi lärde oss tänka annorlunda. Vi hade en 6 åring som ofta inte var mer än 2-3 år i beteende OCH mentalt, men så var han 6 år med mycket annat . Det tar tid att lära sig se. angel: :angel: hade mycket utbrott och skrik. Jag fick stänga fönstren på sommaren så inte grannarna undrade vad vi höll på med.

Straffa ut sig fick vi en bra förklaring på: Håller du måttet? Kommer du att bete dig =
slå/skrika som mamma/pappa nu. Hur långt kan jag gå innan du blir som mamma eller pappa osv. Står du pall bara idag eller gör du det om en vecka också?
.

Kontentan håll ut! Du blir supertestad just nu, belöningen blir att du klarar testet i barnens ögon.

Svammel kanske men vill du veta mer är du välkommen att Pm
Hälsn
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp