jour för sthlm stad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, Vi har varit familjehem i 3½år och det uppdraget är nu avslutat. Nu vill Stockholms Stad ha oss som jour. Vi har ej haft besök av dem ännu så jag vill höra med er som arbetar för dem.
Finns det olika avdelningar inom stockholm stad för jourhem, för dem jag pratade med har inga kontrakterade, men vad jag hört här så jobbar vissa för sthlm stad kontrakterat, har jag missuppfattat något kring detta???
Vet ni vad de har för ersättningar?
Vi/Jag har pratat med dem om jourhem för småbarn. Jag blev tyvärr av med min anställning när jag var tjänstledig för länge med placeringen så jag har a-kassa, hur fungerar det om jag tar jouruppdrag?
Tacksam för alla råd...
/M
 
De jag känner som är jour för Sthlms stad är det via ABC jourhem.

Vi är familjehem direkt för Sthlm och jag tycker att de är mycket bra som uppdragsgivare. Kompetenta, har bra organisation, erbjuder bra utbildning och handledning, tänker någorlunda BBIC, allmänt proffsiga liksom, håller distansen och försöker inte utnyttja våra känslor vilket jag uppskattar. PMa gärna om du vill veta något specifikt.

Att vara jour kan ju vara slitigt. Om jag var du skulle jag noga tänka igenom på förhand vilka villkor ni behöver för att det ska bli bra för er. Tid lagd på jour-/familjehemsuppdrag räknas ju inte som överhoppningsbar av a-kassan, inte än i alla fall, så du behöver en anställning av staden för att inte riskera att bli utförsäkrad.
 
Hej Master!
Hur gick det med Jourhem åt Stockholms stad? Vi var på väg med dem men har lagt det på is iom att vi ska ta emot en familjehems placerig, vi skulle höras framåt våren. Hur var dom?

Mvh Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp