Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mammamarie sa:Vi har samma funderingar som dig Adal.
Att vara hemma på heltid och ha en eller två jourplatser. Så som jag har tolkat den info jag har sett så får man ca 11 500kr vilket man har någon placering eller ej och när man har en placering så får man omkostnadsdelen också.......
Är jag ute och snurrar
Någon som vet mer bestämt hur det ligger till?
Tack på förhand / Mammamarie
maggan65 sa:Vi är kontrakterade och arvodet är fast, alltid 11500 kr oavsett placering el ej. Har sedan en fast omkostnad på 850 kr för typ hyra av rum. När vi har placering får vi 207 kr/dygn i omkostnad. Förstår att det kan vara svårt att hitta jourhem med denna ersättning. Det är ganska krävande, de går ju oftast inte i skolan och det är nya människor att lära känna hela tiden. :twomad:
Det är ju inte klokt att det kan skilja så dant.Ser ju då Maggan som har 11500 för 1 jourplats och Sorgsen som har 18700 - det är ju jätteskillnad.
GRRRRrrrrAnci sa:Vi är jourhem (inte kontrakterade) och får 8100 kr om vi får en placering, samt 3700 eller 4200 i omk. Just för tillfället har vi 2 små icke svensktalande barn sen 1 månad, Chefen för barn och familj menade idag att jag inte har rätt till arvode då dom ersätter mitt inkomsbortfall. Samt att det inte är en jourplacering nå mer utan en vanlig placering och därför borde erättningarna sänkas, Jag är just nu fruktansvärt arg och ledsen.
Anci sa:Vi är jourhem (inte kontrakterade) och får 8100 kr om vi får en placering, samt 3700 eller 4200 i omk. Just för tillfället har vi 2 små icke svensktalande barn sen 1 månad, Chefen för barn och familj menade idag att jag inte har rätt till arvode då dom ersätter mitt inkomsbortfall. Samt att det inte är en jourplacering nå mer utan en vanlig placering och därför borde erättningarna sänkas, Jag är just nu fruktansvärt arg och ledsen.
Hjärtat sa:Anci sa:Vi är jourhem (inte kontrakterade) och får 8100 kr om vi får en placering, samt 3700 eller 4200 i omk. Just för tillfället har vi 2 små icke svensktalande barn sen 1 månad, Chefen för barn och familj menade idag att jag inte har rätt till arvode då dom ersätter mitt inkomsbortfall. Samt att det inte är en jourplacering nå mer utan en vanlig placering och därför borde erättningarna sänkas, Jag är just nu fruktansvärt arg och ledsen.
Håller med mammac helt och fullt! Du får inte acceptera det där :angel :twomad:
Hänvisa till att du talat med andra jour/familjehem och de säger att det är rent utnyttjande och inget du kommer att gå med på. Inkomstbortfall ska du ha om du behöver vara hemma och två fulla arvoden-självklart!
Trygga Rekan sa:Finns det inte möjlighet att fakturera kommunen??
bara kostnaderna för hyra el sängkläder vatten mat tv bil porslin handukar dator etc är en kostnad av MINST 1000 kr/ dygn.