Jourhem som går över i familjehem.... Ändrat arvode ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man har en jourplacering så har man oftast ett högre arvode än vid en fast placering.
Men betyder det att man automatiskt går med på lägre ersättning om man övergår från jour till fast vid en placering ? Känns ganska surt tycker jag. Har ni andra några erfarenheter ?
 
Kråkan sa:
Om man har en jourplacering så har man oftast ett högre arvode än vid en fast placering.
Men betyder det att man automatiskt går med på lägre ersättning om man övergår från jour till fast vid en placering ? Känns ganska surt tycker jag. Har ni andra några erfarenheter ?

Jag har bhållt några jourisar men redan vid första antydan så säger jag att jag vill behålla arvode o omkostnad annars struntar vi i det.
Det har funkat :angel
 
...men om det övergår från att vara genom org (dvs mer ers) till att kommunen tar över... :?
Kommunerna är ju SÅ mkt snålare.... Det blir ju inte mindre jobb för att kommunen tar över eller för att plac blir en fast plac menar jag :roll:
Bra argument ?
 
Jag tycker det är ett utmärkt argument , speciellt eftersom det är såå sant .
Problemet blir väll att fådo att gå med på det . :roll:
 
Men förklara för kmmunen att ni tar ALLTID 16 000 eller vad ni nu får, vare sig det är kommun eller org, sen är valet deras :angel
 
Jag har högsta arvode o lägsta omk för en jouris ska ha möte i veckan för att diskutera fortsatt placering tänker då kräva mer i omk då jag anser att tonåringen bör ha sitt barnbidrag någon sänkning av arvodet tänker jag inte gå med på.
Vi har en tonåring i stort behov av vuxen tid o vuxenstöd för att hämta igen o komma ikapp dessutom slutar kl 14 varje dag i skolan o har behov av att en vuxen finns hemma då, det skulle bli pannkaka med två heltids arbetande föräldrar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp