Jourhem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Behöver hjälp!!! Har fått förfrågan om vi kan ställa upp i helgen som Jourfamilj. Måste då finnas tillgängliga och ej tacka nej till plac. Får 100kr/per dag om det inget blir?? Känns lågt eller?
Funderar sen över detta med ersättning om det blir en plac.. Kan bli kvar upp till 4 mån. Vad är rimlig ersättning för det?? Har fasta plac idag,med högsta arvode+omkostnad. Och går soc efter rek så blir det samma när det gäller jourplac eller?? Alltså ca 10600+6000 (minus skatt)
Men jag tycker det känns lågt med tanke på att "man vet ju vad man har och inte vad man får". Då är det ju bättre villkor för fasta familjehem med tanke på "arbetet".....

Har kollat runt här gällande ersättningar till jourhem. men det är en djungel :?

Hoppas ni förstår vad jag menar
 
Hejsan!

Jobbar som s.k. löshäst åt flera kommuner och tar jourbarn med kort varsel men jag har ingen JOUR och är inte kontrakterad (fast anställd av någon kommun)
Utan kan jag o har plats o det låter rimligt säger jag ja, låter det som nåt som inte passar in så säger jag NEJ.
Alla dessa kommuner jag är löshäst åt så har jag förklarat att jag tar samma summa som om jag skulle jobbat för några av dom stora organisationerna.
Arvodet ligger på 16000 + högsta omkostnad...... ALLA har försökt säga att "-jamen vi går efter kommunförbundets" och till dom har jag sagt ok, då är det ingen ide att vi ens pratar vidare...... har tagit max 1 timme sen har dom godkänt vad jag vill ha.
(Och kommunerna tjänar massor på detta, placerar dom genom ABC eller Attendo så får dom betala 3 ggr så mycket)
Att lönerförhandla är riktigt kul........ det är DOM som behöver mina tjänster...... :roll:

Men att du skulle få 100:- om du inte får någon placering ska du absolut säga nej till....... skulle dom kontraktera dig så skulle du ha en normal månadslön även utan placering.......