Jourhemsersättning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej. Undrar lite över våran ersättning. Vi är jourhem för två barn som varit med om mycket traumatiska upplevelser som misshandel sexuella övergrepp mm. Mycket jobb med dessa barn, många möten , bup kontakt mm.. Mycket körningar med bil. Arvodet vi får för båda barnen är 4730 och omkostnadsersättning 7490 kr i månaden. Soc vill inte betala för alla kläder som barnen behöver dom hade inte så mycket med sig som var användbart. Någon som vet?? :bounce:
 
Vad gäller kostnad för bilkörning så kan du räkna på en kostnad på 18,50 kr/mil, motsvarande vad kommunen betalar när man använder egen bil i tjänsten.

I övrigt så verkar er ersättningsnivå alldeles för låg om den gäller sammanlagt för bägge barnen.
 
Belinda sa:
Hej. Undrar lite över våran ersättning. Vi är jourhem för två barn som varit med om mycket traumatiska upplevelser som misshandel sexuella övergrepp mm. Mycket jobb med dessa barn, många möten , bup kontakt mm.. Mycket körningar med bil. Arvodet vi får för båda barnen är 4730 och omkostnadsersättning 7490 kr i månaden. Soc vill inte betala för alla kläder som barnen behöver dom hade inte så mycket med sig som var användbart. Någon som vet?? :bounce:
Denna ersättning har vi fått för två barn nu i fyra månader.måste undersöka detta .
Kram
 
Det var det värsta!!!! vilken låg ersättning...nä kan inte stämma.
Lågt ja alldeles för lågt även om det är per barn med den bakgrunden..stå på dig om det högsta för var och en då de uppfyller varje punkt för högsta arvode.

Lycka till
 
Nu ramlar jag baklänges!!! Menar du att ni har jourbarn för ett arvode på under 2.400 per barn?? Får du inkomstbortfall eller??
Barnen ska dessutom vara utrustade med kläder för årstiden när dom kommer annars är det soss som ska stå för dessa kläder.

Som ett tillägg kan jag säga att LÄGSTA jag haft jourbarn för är 13.000 i arvode och högsta omkostnadsersättningen.
Normalt så begär jag 16.000 i arvoden av kommunerna eftersom jag jobbar som "löshäst" åt fler kommuner.
Det är ungefär samma som man får om man skulle jobba som kontrakterad åt någon av dom större organisationerna.

Men titta på kommunförbundets rekomendationer om jourersättning, du ligger alltför lågt.

MVH
 
stå på dej , dessa summor är exakt vad vi får för vår lill* , och h*n är nästintill uppväxtplacerad då det inte finns hopp att bio tillfrisknar , blir sååå :evil: :evil: :evil:
ja så arg på er kommun , detta är förskräckligt
Styrkekramar till er
 
Hej igen!
Hoppas att er socialförvaltning värdesätter ert arbete och ger er rätt arvode samt omkostnader och då rekorativt.
Trist att höra att det finns familjehem som blir utnyttjade då det gäller att hjälpa och ta hand om dessa barn som redan har farit så illa.
Hoppas att ni inte tappar intresset och lusten att hjälpa dessa barn pga detta. Utan stå på er och be att få tala med den ansvarige för att det blivet så fel ang arvodet.
Håller tummarna för er. :claphappy: :claphappy: :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp