Nu är vi både familjehem och jourhem, men jag tycker att det är väldigt "tunt" med jourförfrågningar. Det är väl bra i och för sig, att man inte behövs så att säga... Tanken slog mig bara , att det KAN ju faktiskt hända att de ringer mitt i natten... Vi har iallafall sagt att de får ringa dygnet runt. Jag blev lite nyfiken på ditt inlägg "Bortblåst", du skrev att både sängar och soffor var upptagna. Menar du att ni fick ta emot jour utan att ha varsitt rum till dem ? Om de är syskon kan jag fatta att de får dela, men jag trodde inte att soc. godkände det i annat fall ?? En fundering bara... (Man önskar ju som sagt att man kunde hjälpa flera än våra 2 tillgängliga rum tillåter
Hej
Vi hade på den tiden två rum som stod lediga. I dessa rum stod en enkelsäng och en bäddsoffa. Allså 3 bädplatser i varje rum. Hände tyvär ofta att det kunde komma 2 syskomgtupper på 2-3 och då blev sofforna också uppbäddade. Har hänt att vi fich ta in en gästsäng i vårt sovrum till en 2 åring. Som mest hade vi den helgen syskon på samalagt 8 personer... Vi hade kontrakt på 3 jourplaceringar. Men på måndag fm så placerades största gruppen på 5 syskon ut till släktingar. Men jag tror att detta är nycket ovanligt. Som familjehem kan man konsten att förändra sitt hem.