Känner ni till något om dessa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag undrar om någon här arbetar med JN- utveckling och isåfall hur ni tycker det funkar med dem?
Svara gärna genom PM om det känns bättre!!!

Tack på förhand :razz:
 
Nej, men vi var i kontakt med dem och de skulle komma hit. Sen avbokade de med kort varsel med hänvisning till att de inte placerade barn under 5år. Har försökt nå dem via mail, men ingen respons tillbaka.
 
Precis vad jag då befarade för en familj sa som er...de sa sig vara intresserade men återkopplade inte som de skulle.
De sökte ju familjehem såg jag och konstigt att de gör så då :roll:
ja det är en djungel att få rätt kontakter för oss famhem den saken är klar! för visst finns vi i överflöd el hur :wink:
 
Tyvärr är det nog så att vi som vill/kan ta hand om mindre barn "finns i överföd" eller i a f tillräckligt.
De som vill/kan ta hand om barnen när de närmar sig tonåren är nog sällsyntare och mer "eftertraktade" ..........

Tolka nu mitt inlägg för vad det är :angel :smirk:
Det är skrivet med stor ironi men med en gnutta allvar i botten.......
 
honey sa:
Tyvärr är det nog så att vi som vill/kan ta hand om mindre barn "finns i överföd" eller i a f tillräckligt.
De som vill/kan ta hand om barnen när de närmar sig tonåren är nog sällsyntare och mer "eftertraktade" ..........

Tolka nu mitt inlägg för vad det är :angel :smirk:
Det är skrivet med stor ironi men med en gnutta allvar i botten.......

Jag är en av de "sällsynta" som vill ta emot äldre barn och tonåringar men kan trösta dig med att vi har det inte lättare :angel :D
 
Nä, inbland räcker det inte att vara "rätt" person om man är på "fel" plats........ :wink: :angel :cry:

Vi bor tyvärr långt ifrån alla "stora kommuner" som har större behov.... :littlesad
 
honey sa:
Nä, inbland räcker det inte att vara "rätt" person om man är på "fel" plats........ :wink: :angel :cry:

Vi bor tyvärr långt ifrån alla "stora kommuner" som har större behov.... :littlesad
Dessa kommuner har ibland sååå stora behov av familjehem att de är beredda att vidga sina marginaler vad gäller avståndet.
Prova med att anmäla ert intresse även till mer avlägsna kommuner, det kan "löna" sig.

(Vet flera kommuner som egentligen har alldeles för långt avstånd till oss men som ändå vill placera här. En av dessa västkustkommuner jag tänker på hade t.o.m. familjehem i Norrland p.g.a. brist i närområdet.)
 
Vi har anmält oss till kommuner inom 15-20 mils radie.
Efter att ha jobbat mot kommun i borte spannet vet vi hur krångligt det blir med möten och umgängen bl a .
Det är därför vi inte vill "erbjuda oss" för långt bort.
Beror lite på tillgänglighet o s v.
Raka spåret med tåg eller krångliga dåliga vägar med bil t ex är ganska avgörande för oss
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp