Känns konstigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Soc hämtade vårat troll i dag,familjehemsekr svarade på trollets fråga varför h*n måste flytta genom att svara barnet att jo för Fia orkar inte längre.
Pedagogiskt svar...
H*n kommer att få gå kvar i sin skola och förhoppningsvis kommer dom att finna ett fam.hem i den stad vi bor så h*n kan ta sig till skolan utan taxi,h*n vvill så gärna bo kvar i denna stad.
Det känns väldigt bra för både barnet och oss att det förhoppningsvis blir så!

Sekreteraren frågade mig även högt och tydligt "Hur ska du släppa det här nu då från och med att vi åker och tar barnet med oss"?

Jag kunde då inte hejda mig längre efter att allt hon vräkt ur sig om mig och hur vi inte orkar,att jag inte kan få biologiska barn mm.mm.mm.mm så jag svarade att vaddå släppa?
Jag varken vill eller tänker släppa ett barn jag älskar och har levt med så länge,det ligger mycket mera bakom än att jag inte orkar längre vilket du också vet,det vet till och med barnet så hur kan det komma sig att DU inte vet,då är du den enda i såfall.

Då de kom till jourhemmet som vi då känner väl säger sekreteraren till barnet tt om det är något h*n undrar över så är det bara att ringa henne varpå barnet svarar att dig tänker jag då fán inte ringa till i alla fall.
Då säger sekr att jamen,du har ju inte Fia att ringa till längre!!!
Hur förbannat dum får man vara för att arbeta med hennes uppgifter egentligen?
Barnet vet mycket väl tack och liv att h*n kan ringa mig dygnet runt om det behövs,precis när h*n vill.

När det lugnat sig lite så ska jag sätta mig och skriva ner allt från början till slutet hur vi blivit behandlade ända från starten av placeringen och sen ta det med Länsstyrelsen,så som vi som familjehem blivit behandlade får det inte gå till hoppas jag och som barnet blivit behandlad får det verkligen inte gå till hoppas jag.
 
Det låter ju helt sinnessjukt !!!! Hoppas verkligen att dom sparkar alla idioter som tror att dom får bete sig hur som helst. Att dessutom dra in barnet i påhoppen är verkligen slag under bältet ! :x
Hoppas verkligen att ni får någon form av "upprättelse" och styrkan att gå vidare med denna omänskliga behandling ni har blivit utsatta för.
:bounce:
 
Desutom då hon ringer det då tilltänkta jourhemmet säger människan att ingenting av detta är barnets fel utan det är den vixnes fel ( mig alltså).
Då avbryter jourmamman och säger att det är väl isfall alla vuxna inblandades fel.
Jag känner att den människan har ingenting att göra i mitt hem en gång till så då dom ska hämta sängen eventuellt ( jag vet inte hur det brukar gå till med möblerna vid normala avslut),jag kommer att kräva att någon annan gör det tror jag.
Vi fick ju inte hjälpa till med det heller sa hon.

Ska jag maila hennes scheef och berätta hur hon behandlat både oss och barnet eller vad ska jag göra?
 
Hejsan!
Jag förstår precis hur du känner det. Vi är säker många som har varit med om samma avslut då det gäller placerade.
Just nu har även vi en som skall flytta ut och denna placering har verkligen straffat ut sig den sista tiden och alla utom socialsekr. är förvånad att han är kvar. Måste ju även finnas jourhem i vår närhet. Men ibland behöver man en paus då någon flyttar och det är nog det vi känner att vi skulle behöva nu ett tag.
Ang möbler så kräver vår placerades förvaltning att vi ombesörjer detta. Vi har erbjudet att skaffa ett flyttföretag som skickar räkningen till dom. Har ännu inte fått svar.
Så mitt råd till dej Fia är att ta det lungt några dagar så det lägger sig. Sedan kan du besluta ifall du skall gå vidar med en skrivelse till chefern mm. Oftas är det bättre att skicka direkt till nämden i den kommunen.
Lycka till och vad rädd om dej

(vi har inga biosar iheller och det känner jag kan vara posetivt i dessa stunder då man behöver ta hand om sig själv efter en jobbig placering för att orka gå vidar.)
 
Håller med bortblåst, låt allt lugna sig ett par dagar. När vi gjorde ett snabbt avslut så ordnade soc en flyttfirma till möbler som skulle magasineras, kläder och dyl skickade vi och fick sen betalt av soc.

Jag tror ni behöver ett par dagar att bearbeta allt som hänt innan du kontaktar kommunen.

Hoppas allt går bra för er/Freiia
 
Hej! Är lite sent ute men vill bara instämma i heja-ropen och besvikelsen/frustrationen över hur handläggare som inte förstår bättre uppför sig mot oss familjehem och klienter, som barnen kallas, och tycker du gör helt rätt som enträget hänger kvar vid placeringen trots förflyttning. Är det något våra lånebarn behöver läras sig så påstår jag att det är vikten av långa hållbara relationer! :claphappy:

Dagens ros i ett stort fång!

från Mama
 
Tack för all peppning,det värmer!
Barnet ringer ofta till mig,i går 3 ggr och sista gången var det sent och h*n kunde inte sova för h*n var förkyld och då blir astman värre :littlesad
Glad att barnet ringde just mig för det innebär att jag fortfarande ger den trygghet h*n behöver:)

Förbannad och bestört återigen på soc blev jag då barnet säger att, Fia vet du vad,dom ska sälja mig :? :?
Fam.hem.sekr sa till mig att vi har sagt att vi betalar så mycket de vill bara den kommunen hjälper oss att hitta ett familjehem i den kommunen.
Hur ska barnet förstå vad de eg pratar om!!!???
 
Fia - känner med er! Men tycker att detta visar att ni är ett mycket kompetent och insiktsfullt familjehem och hoppas ni hittar ngn att samarbeta med som förstår det! Önskar er all lycka i framtiden!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp