körkort

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag har en fråga gällande anskaffningen av körkort till ungdom i familjehem. Hur ser det ut med ersättningen för extra omkostnader(allt som innefattar körkort, ex utbildning, körning etc)när ens ungdom ska ta körkort? Har man rätt att yrka på extra omkostnadsersättning då?

Mvh Glader
 
Vissa kommuner betalar det, min erfarenhet är att det är ovanligare i storstäderna, men en jag känner fick betalt för det till sin :angel:
 
Trixen sa:
Vissa kommuner betalar det, min erfarenhet är att det är ovanligare i storstäderna, men en jag känner fick betalt för det till sin :angel:

Vi bor i en mellankommun, ca 35 000 invånare, och dom betalar inte.
Trots många små kransorter med mycket industrier och företag som skulle kunna vara potentiella arbetsplatser ställer dom inte upp med hjälp till körkort.
Vi anser att körkort är en nödvändighet här då det är kassa kommunikationer på annat än skoltider.
 
Vi har två som övnings kör olika kommuner och ena via organisation här betalas det inte.
Sommar jobb ,spara själv,släktingar som hjälper till är det som får lösa det för våra :angel:
Övnings körningen ställer vi självklart upp med men kurserna för det är ju inte gratis precis.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp