Kalla fakta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kalla fakta kommer att ta upp ämnet om att familjehemsbarn slussas runt och att Sol kanske inte alltid är en bra lösning.
De vill att det ska finnas en möjlighet att adoptera barn som bott i familjehem länge...

Vad tycker ni?
 
Sep. 1995 kom två små syskon till oss. Vi har inga biologiska barn, kom fram till att det var underbart att få vara familjehem. Ett bra sätt för oss att få ha barn och ungdomar i huset. En av dessa pojkar bor kvar och är i dag 18 år. Har sedan 5 år vårt efternamn och inom kort blir han adopterad av oss. Det är en önskan från honom och oss. Vi kommer att ge den möjligheten till fler barn/ungdomar som växt upp i vår familj.............../kram till er alla från skånska Eva
 
En spontan reaktion från mig är att det måste vara svårt att bli interjuvad med tanke på sekretess och hänsyn till biologiska föräldra mm. Skall bli spännade att se programet, du måste berätta då det skall sändas...... Lycka till :wink:
 
Ja verkligen svårt med sekretessen kanske.., men man får ju hoppas att de sköter det snyggt och mest är intresserade av det arbete som utförs.
Ser verkligen fram emot sändningen!
 
Tro mig!

Det är just det som är mitt stora problem, hur pratar man om sina barn utan att lämna ut dem! Våra bios är det okej med.
Alltså jag behöver ju inte tala om vad de har för olika problem, utan mer i allmänhet..

Det började med att vår 17åriga kille fick förfrågan om han ville vara med. Han har harvat runt i systemet och farit ganska illa. O sedan frågade de om jag eller min man kunde vara med så de unde intervjua någon av oss, inga problem sa jag så. Mannen vill inte vara med då han jobbar innom kriminalvården.
Sedan frågade de om de kunde följa mig en dag o se vad vi gjorde osv.....det var då vi kom till problemen, för att visst hon kan följa mig till ica o se hur mycket mjölk jag handlar men det blir ju svårt att inte filma kille nr2 här hemma...i vardagliga handlingar...?
 
Då behöver ni kanske föräldrans medgivande...... Eller så bör du prata med er socialsekreterare. Var själv på gång för något år sedan med en artikel i en tidnig som ville följa upp vår familj. Men det fick läggas ner i sista minuten pga av sekretess. Det är ju därför vi arbetar i tystnad, inte många som vet vad vi gör.
 
Kontakt

Självklart har vi pratat med vår socialtjänst och biolog föräldrarna...
Men det känns ändå svårt för oss för att inte lämna ut barnen...
 
det får man inte missa

Hej Helgona och alla andra eldsjälar.
Hoppas att allt gick bra igår med intervjun,meddela oss här på sidan så fort du vet när det sänds är du snäll. Kramar/Stora familjen
 
I morgon

Filmaren blev sjuk i måndags...så de kommer i morgon! hjälp! Jag har typ städat o städat o städat o det hjälpte inte ett skit...ungar o hundar...det är hopplöst..haha

Har fått klar tecken från soc o bio o det känns helt ok. Vi får uttala oss om än inte nämna namn och ha en viss återhållsamhet... vilket jag tycker egentligen är självklart...
 
Jo det är självklart med vissa bita. Det är ju alltid bra att ha saker klart. Men det där med att städa.... Jag är lika, men varje gång säger jag att nuuuuu skall jag inte göra så mycket.... Men ändå upp i ottan och fejar. Varför?
 
Klara nu

Så nu har de åkt hem. Det blev två långa intervjuer med mig och två med vår kille, mycket bilder från vår stad o vårt hem... Alla vet ju sedan vilka vi är o var vi bor...men just nu kan jag ju fortfarande vara lite hemlig 8)
Jag är ganska nöjd tror jag sedan får vi se vad o hur de klipper ihop det till...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp