Kan man be att få byta handläggare under pågående placering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har en huvudhandläggare och en medhandläggare för vår fyraåring.
Vi anser att nr 2 är bättre än nr 1. Nr 1 är mesig mot bio o tycker allt verkar sååå bra. Nr 2 är mer kritisk o vill att saker o ting ska disskuteras ordentligt.
Det finns massor till såklart som är bättre med nr 2.
Men såna här saker är ju sååå känsliga!
Tur vi har en bra extern handledare!
Kan man be att få byta och i så fall hur gör man då??
 
Re: Kan man be att få byta handläggare under pågående placer

När jag har haft nr 2 som är bättre så ringer jag alltid nr 2 så fort det är nånting, nr 1 brukar jag "dissa" :claphappy: :claphappy: :banan:
 
Re: Kan man be att få byta handläggare under pågående placer

När vi hade problem med en av våra handläggare så sparade jag mailen oss emellan och klippte sen ihop dom och skickade till familjehemsrekryteraren med en förklaring till hur vi såg på saken.....och vips så var den svåra handläggaren utbytt! :idea:
 
Re: Kan man be att få byta handläggare under pågående placer

Byt. Jag hade den problematiken en gång men tänkte att jag får försöka iaf. Det gick 6-7 månader till. Det som hände sedan var att tonåringen placerades någon annanstans pga handläggaren. Viktigt att man matchar även med handläggaren. Så mitt förslag är att byta.
 
Re: Kan man be att få byta handläggare under pågående placer

Vi har bett men får igent gehör eller respons alls så nu har vi haft möte ang hur vi ska samarbeta så det fungerar...bara att se tiden an :bow
 
Re: Kan man be att få byta handläggare under pågående placer

Fråga kan man alltid göra. Har man från en liten håla där utbudet är litet så är det dock lite svårare 8)

Våra byttes dock ut på löpande band ändå. Var det inte graviditet så var det att de fick bättre erbjudande i annan kommun, vilket jag absolut förstår att de nappade på med den organisationen i kommunen. :smirk:
 
Re: Kan man be att få byta handläggare under pågående placer

Hej

Jag ringde och pratade med socialchefen, skickade även mail, där jag skrev att vi ville byta soc.sekr. Jag rabblade upp en massa anledningar. Men hon ville vi skulle komma till dom på möte för att diskutera igenom allt, vilket jag inte ville eftersom jag hade på känn att då skulle vi få sitta där och försvara oss mer eller mindre. Men dom insisterade och vi åkte dit :littlesad Något av det värsta jag gjort. Det var soc.chefen, 1 soc sekr. vår familjehemssekr och vår plac sekr. Alltså fyra mot oss, och mot oss var dom verkligen. Allt jag hade som synpunkter på vår familjehemssekr, var missförstånd från min sida :x Dom hade inte gjort ett enda fel, dom kom med felaktiga uppgifter mm, men jag hade inte papper med mig som kunde motbevisa dom. :twomad: mycket jobbigt och pinsamt möte där den ena sekr. satt och klappade vår sekr. på armen för att hon inte skulle bryta ihop. Det slutade med att vi inte fick byta. Vi blev mer eller mindre tillsagda att vi skulle skärpa till oss för att inte dom skulle avsluta plac. :cry:

Vår kontakt med soc-sekr blev bättre, men aldrig helt bra eftersom jag inte kände mig helt trygg med henne. Nu är hon dock tjänsteledig och vi har en ny som vi träffat en gång och som tar ca 2 v på sig innan hon ringer tillbaka eller svarar på mail. Men hon är trevlig och jag känner att jag behöver dom inte längre. Skulle aldrig komma i "strid" med dom igen. Bättre att svälja för vår del och sköta oss själva. :angel
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp