Kanske ett uppdrag på gång..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det rör lite på sig, ser ut som det kan bli ett kontaktuppdrag. Har just fått kontakt med en organistation och hon har vidarebefodrat uppgifter om oss och ett annat familjehem gällande ett kontaktuppdrag. Så nu får vi se vad som händer. Fick förfrågan idag och kan få veta redan denna vecka med lite tur. :P Skönt att inte behöva vänta så länge, tycker vi har väntat tillräckligt nu.

3 syskon var 4:e helg samt lov...

Vågar inte ta ut något i förskott men visst pirrar det lite i magen ändå!
 
Vi väntar också på besked om att vara kontaktfamilj till en liten pojke, soc. sa var 4:helg, men där frågade jag soc. om inte det var lite för sällan? Hon skulle ta sig en funderare.
Vi får se vad som sker, är nog mest hängandes på barnets mammas villkor tror jag.
Så lycka till för er!
 
1+2+2=MINA GOA BARN sa:
Vi väntar också på besked om att vara kontaktfamilj till en liten pojke, soc. sa var 4:helg, men där frågade jag soc. om inte det var lite för sällan? Hon skulle ta sig en funderare.
Vi får se vad som sker, är nog mest hängandes på barnets mammas villkor tror jag.
Så lycka till för er!

Var fjärde helg blev uppdrag på halvtid för oss! Så kan det bli o det behöver inte bli fel.
 
Satt och klurade lite på det där, om de ska vara här 1 vecka under alla lov + 2 på sommaren blir det 6 veckor om året de övriga månaderna bör ju då bli en helg så 6 veckor och 6 helger i så fall. Fast jag vet ju inte om de tänkt ALLA lov, hela loven eller bara vissa. Det lär ju visa sig.

Åh, vad jag sitter och är nyfiken! Vill att de ringer redan idag, fast det är väl att hoppas på för mycket.

Lycka till ni andra!
 
Men vad spännande!!!

Vårt kontaktbarn började med en helg i månaden....nu har vi barnet varannan torsdag-söndag, samt en 10 extra dagar (sammanhängade) i Juni och två veckor under Juli...men det är bara ett... :smirk:

Lycka till!!!!
Mvh mb
 
Det blev inte vi. Suck!

Vill ha ett uppdrag, nu, nu med detsamma! Så tråkigt att "bara" vänta...

Kvinnan på org lät visserligen som hon trodde att det skulle bli något snart och jag hoppas det stämmer men känner mig lite dyster idag. Beror kanske på vädret... och att jag inte får tag på folk och att det är fredag och alla går hem snart... Ahh!
 
Vet precis hur du känner för exakt så är det för mig med. Är fredag, man har sökt och sökt folk, folk har lovat att ringa, men har inte ringt. Ang. "vårt" uppdrag har vi inte hört ett enda denna vecka. Jag vill väldigt gärna ha ett uppdrag i någon form nu. Vår utbildning är inte färdig förrän i slutet på September och därefter kommer vi komma ut på "marknaden", men bara för att vi har gått utbildningen i just den kommunen har vi bundit upp oss på dem i minst 1 år. Lagligt sett kan dem inte göra så tydligen, men dem skulle bli djävligt sura på oss om vi nu gick över till en annan kommun så det ska vi ju inte göra.
Men det var ok att ta ett sommaruppdrag och även ett kontaktuppdrag verkar rätt så ok, bara det blir från deras kommun så.....
Vill ju nu!
 
1+2+2=MINA GOA BARN sa:
Vet precis hur du känner för exakt så är det för mig med. Är fredag, man har sökt och sökt folk, folk har lovat att ringa, men har inte ringt. Ang. "vårt" uppdrag har vi inte hört ett enda denna vecka. Jag vill väldigt gärna ha ett uppdrag i någon form nu. Vår utbildning är inte färdig förrän i slutet på September och därefter kommer vi komma ut på "marknaden", men bara för att vi har gått utbildningen i just den kommunen har vi bundit upp oss på dem i minst 1 år. Lagligt sett kan dem inte göra så tydligen, men dem skulle bli djävligt sura på oss om vi nu gick över till en annan kommun så det ska vi ju inte göra.
Men det var ok att ta ett sommaruppdrag och även ett kontaktuppdrag verkar rätt så ok, bara det blir från deras kommun så.....
Vill ju nu!
Kommuner vill gärna ha nån slags ensamrätt till "sina" familjehem. Synd att de inte förstår att betala under väntetiden bara. Med mindre än ekonomisk ersättning under väntetiden kan de inte begära att man inte skall kunna anlitas av andra.

Vi gick utbildning i en kommun men fick under tiden förfrågan och uppdrag från en annan kommun, vilket vi nappade på eftersom vi var trötta på att vänta. Då blev vi tvugna att avbryta utbildningen (hade gått mer än halva). Kändes lite njuggt eftersom vi tidigare haft placering från den kommunen utan att ha gått deras utbildning och då kursen hållt på så länge att ingen annan kunde få våra platser.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp