kanske på gång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Jag har en fundering, Vi har en plac. sen 3 år tillbaka som vi fick från en kommun, dock är vi utredda igenom en organisation, så kommunen "köpte" oss ifrån org. Nu har vi önskemål om en plac till, och har då vänt oss till samma org, men tyvärr har inte de hittat någon som passar vår familj, vilket gör att vi har vänt oss till närliggande kommuner.

Nu har äntligen en kommun hört av sig och vill träffa oss. (alltså inte igenom org.) skitkul :D Min fundering är då. Gör dom en helt ny komplett utredning eller hur brukar det bli? Vi gjorde kälvestensutredning, kan man behöva göra det igen? Eller brukar kommunerna bara ta del av den utredning som redan finns?

Någon som vet? Brukar dom nya kommunerna vilja ha referenser från redan tidigare placerande kommun?

Vill bara att det ska gå hyfsat fort, då jag vill börja planera lite inför sommaren, ska man göra en helt ny utredning kommer det ta evighetstid (känns det som i alla fall :smirk: )

Vad jag har förstått här, så är dom flesta som är utredda igenom org, även anställda av dom och så är det inte i vårt fall, men vi har ju tillgång till vår utredning ifall någon kommun vill se den.

Ha en trevlig helg!
Här är det strålande solväder just nu... skönt.
 
Vi har gjort en stor Kälvestenutredning.
Den har sedan två olika kommuner använt som bas och kompletterat efter egna "önskemål".
De har alltså inte gjort om allt på nytt.
Som en kommun sa, historien är ju samma fortfarande.
De var intresserade av det som hänt sedan den sista utredningen gjordes.

Lycka till!
 
och naturligtvis blev det inställt, något akut kom emellan :x Hur många ggr har man inte hört det. Jag har all förståelse att det kan dyka upp saker som är viktigare än oss, men sååå jäkla trögt. Mannen har tagit ledigt, bytt dagistid på barnet, fått dom stora barnen till att hyfsat städa sina rum och fikan är inhandlad... Ny tid om 2 veckor istället. Är det konstigt att barn sitter länge i jourhem?

Vilken annan "yrkesgrupp" än vi går med på sådana här sena avbokningar, inte bara en gång utan ganska ofta. Borde ju vara så att är det utebesök inplanerat, så borde det finnas kvar någon som kan ta det akuta på soc...

Jaja nu fick jag skriva av mig lite frustration :littlesad

Ha en bra dag, nu ska jag fika för mig själv i mitt ganska städade hus. :wink:
 
Åhh sånt där är så j-a irriterande ! Har varit med om det flera ggr och jag tycker faktiskt att man ska få någon form av ersättning för det med .... Jag menar, ledigt från jobbet och massa annat strul, det kostar ! Men som sagt, vi är ju "bara " familjehem, vi får stå ut med det mesta tydligen.
 
Det brukar vi oxå göra. Inte fan får gubben betalt för att gå tidigare från jobbet för att dom ska komma. Dom vill ju inte jobba över utan då ska vi ta ledigt utan lön tycker dom.

En gång fick vi till svar "att om ni inte vi ta den tiden vi vill så hur ska ni då kunna vara på våra möten om ni nu får en placering av oss" .. dom ville påskina att vi inte var flexibla... Behöver jag tillägga att den kommunen kommer aldrig att sätta sin fot hos oss



Trygga Rekan sa:
jag brukar föreslå sena em tider eller lördag söndag. Så slipper gubben ta ledigt.
 
Vi har ALLTID möten hemma hos oss. Argumentet är att vi i huvudsak är till för barnen. Det har aldrig varit något problem. jag är så snabb och säker i replikerna så de hinner väl inte komma med egna dumma förslag på tid och plats. hi hi
 
Så trist det är med såna sena avbokningar. och det verkar ganska vanligt också :twomad: Vi hade ett inbokat möte med en kommun i mitten av november förra året, samma morgon ringer en otrevlig och stressad soctant och meddelar att de fått ett akut ärende men hon skulle höra av sej för att boka ny tid. Efter en vecka ringde jag henne utan framgång som vanligt, hon var väl fortfarande på sitt akuta ärende :wink: väntade tills efter jul och skickade i början av januari ett vänligt mejl till henne om vi skulle boka en ny tid, tror ni hon svarat mig ännu :? Min magkänsla säger mig att den kommunen inte är så pålitlig att jobba för
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp