kanske på g???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Förra veckan ringde org. som utredde oss för några år sen och som vi anmälde oss till igen förra året. Och undrade om vi var intresserade av att ta emot en liten med kort varsel. Kommunen har begärt ett omedelbart lvu och väntar bara på att det ska gå igenom...skulle ta max två veckor sa dom. Barnet finns nu på ett hem för föräldrar och barn.
Nu hoppas jag bara att dom ringer och säger att det blir vi......

Fast jag vet att det kanske inte blir något denna gång heller, så går man ju igång lite grann. Usch denna väntan och undran är jobbig. Tur det snart är helg igen för vi ska iväg på en liten minisemester med vår :angel: . Tyvärr missar vi träffen i slottskogen, men får hoppas det kommer fler tillfällen.

ha en bra helg alla därute../ Ester
 
oh det låter spännande.

Så här gick det till för oss alldeles nyligen, vår lill* :angel: fick ett omedelbart lvu när föräldrarna gick i taket vid beskedet om att :angel: skulle placeras. Från det att vi fick förfrågan tills h*n flyttade hem till oss tog det 2 v. Den lilla familjen hade då bott på ett utredningshem i 7 v. Lvu't upphörde sedan när föräldrarna accepterade placeringen och godkände oss som familj till lill* :angel:

Nu har h*n bott hos oss i dryga 5 v och är 4,5 månader gammal.

Jag håller tummarna att det går bra för er!
trevlig helg till er med :razz: och synd att ni missar Slottsskogen
 
ja, denna väntan när man går och funderar vem den lill# är och OM det verkligen ska få bli så att man får en till i familjen. Det är en spännande tid men också känslomässigt påfrestande, särskilt om det inte blir något sedan. Jag håller alla tummar för att det går vägen för er :wink:
 
jag tycker att du ska ringa soc nu innan helgen. Vi gick liksom er och väntade och planerade men sedan blev det inget. vi blev så ledsna och besvikna. Tror att det är bra om du tydligt visar att ni är beredda och att ni inte tar andra placeringar. tror att det ger bra signaler till soc. (så de inte letar en annan familj medan ni väntar för så sker tyvärr)

lycka till
 
hej igen..

Denna veckan kommer dom från kommunen för att "kolla in oss" Jag kan erkänna att jag är lite nervös...
Det vi har emot oss tror jag kan vara min ålder? Hur gamla är Ni därute som har tagit emot smått? Eller vad tycker Ni gränsen går?
Och hur lång inskolning brukar man ha till en under året? När vi fick vår förra så tog det 14 dgr precis från första mötet tills flytt till oss, då träffades vi ca 5 ggr under dom dagarna och en övernattning? Då var :angel: 2 1/2 år.
Önska oss lycka till nu och ha en bra fortsatt underbar majdag/kväll. Vilket väder :claphappy:

/Ester
 
jag var 28 år och min man 29 när vi fick vår :angel: för 7 år sedan och nu vill vi sååå gärna göra det igen. :angel: var 10 minuter gammal när vi fick h###. Jag önska dej stort lycka till av hela mitt hjärta och hoppas att jag också snart ska få en liten att snusa på :love:
 
Hej

Dom var här under veckan och allt kändes bra, dom gick igenom en massa, berättade en del om barnet och om bakgrund, framtid mm. Dom ville att vi skulle fundera och så skulle dom fundera och så skulle vi höras efter helgen...
Så nu blir det ytterligare en helg som går i väntans tecken. Men jag tycker det kändes som en bra kommun och de hade ingen annan familj på gång så lite förhoppningsfull är jag..

Ha en bra helg. :razz:
 
Nu är det klart en liten en flyttar hem till oss nästa vecka, ska bli så spännande och kul. :banan:

Men jag räknar också med en del jobb, då liten är precis i den åldern då helst inga separationer skall ske. Så är det någon som har tips hur vi kan underlätta anknytningen till oss och vad en liten behöver så tar jag tacksamt emot lite tips..

Kram Ester
 
bära bära och åter bära.... :wink:

Grattis först och främst... anknytning är ett jobb och det kräver massor. Skaffa en bra bärsjal eller liknande om er :angel: är lite större för hur stark man än är så blir det tungt att bära hela tiden. Ögonkontakten är jätteviktig oxå.. lätt att glömma av :angel

Ligga på golvet på en mjuk skön filt och leka... eller i sängen om det är lättare. Mitt liv lever jag numera på golvet och med vår lill* :angel: på armen

Lycka till och uppdatera oss när du hinner....
och ställ alla frågor du behöver
/Adal
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp