Karlavagnen 26/12 - Familjehem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sitter o lyssnar på detta i denna stund och blir fachinerad av en bio mor som heter Anki som tycker att familjehemmet gör detta för pengarna skull, Hon tycker att familjehemmet ska ha barnbidraget och underhåll inget mer.
Men hur tänker hon nu? undrar jag
Ska vi ha lika betalt fast jag tar hand om hennes barn ( jag har inte hennes men ni förstår hur jag menar)
Hon har ju gjort ett val...har man inga pengar borde man inte skaffa 6 barn.En tanke bara.
 
jag hörde oxå om henne o blev först arg men sen tänkte jag att den bristande förmågan att se sina egna fel o brister o att skylla på allt annat för att inte åka o hälsa på sina barn är nog den orsaken till att hon inte förmådde att ta hand om sina barn helt enkelt en människa som har det svårt inte mår bra.
Men visst ämnet pengar var uppe alldeles för mkt o inte någonstans sas det att vi ska betala skatt på den summan oxå.
Eva-Lenas berättelse berörde mig djupt äntligen någon som kunde sätta ord på hur det är.
Vad många inte inser är att vi familjehem tar hand om andras barn oftast med diagnoser o trauman.
Dom förstår inte jobbet vi faktiskt lägger ner på dessa barn o ungdomar för att kunna ge dom samma förutsättningar i livet som våra biolog barn.
Deras erfarenheter av barn är inte av dessa trasiga barn och ungdomar vi får in i våra hem utan välfungerande barn i deras närhet eller sina egna trygga välartade barn o då kan det nog vara svårt att förstå att vi oxå ska få betalt för det vi gör.
Fortsätt kämpa ni underbara familjehem sträck på er o va stolt för det ni gör.
 
... Jag har tack å lov än bara träffat biosar som är glada trevliga men har sina bekymmer. Dom har varit tacksamma över att vi tagit in deras barn i våran familj å gemenskap. Jag har inte hört ett ont ord om oss. Men jag måste Åxå erkänna att hade mina barn blivit omhändertagna som små även stora hade jag slagits med näbbar å klor tror jag. Om socialen skulle hämta mina barn idag, skulle jag inte förstå varför och tycka det är fruktansvärt kränkande och sjukt ledsamt. Alla har sin syn på vad som är normalt, vissa tycker d är ok att dricka alkohol när barnen är hemma andra inte tex jag kan förstå bio föräldrar som tycker att livet är orättvist när vi får pengar. För man säger att pengar inte är viktigt men d är det. I alla fall jag mår riktigt dåligt med dålig ekonomi det överförs då mina oros känslor på barnen. Men allt kan heller inte räddas bara man får pengar schwammel haha ha d gott
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp