Konsultstött familjehem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Nu tycker soc. att det är dags att dra in på mitt inkomstbortfall och ska istället ge mig vad ett konsultstött familjehem har. Är det någon som kan pm mig om hur mycket det är på ett ungefär. Vill gärna veta det innan jag tar en diskussion med soc.

Tack för hjälpen.
Ester
 
Jag vet konsulentstödda familjer som har alltifrån högsta kommunförbundets rekomendationer på ca 10 000 till dom som har ca 20 000.
 
Hej.

För min del är det helt ok att prata öppet om detta, men den som vill ge mig svaret, kanske inte vill :wink: Det verkar i vilket fall som om jag kommer att förlora en hel del på detta, hmm dags att ta sig en funderare till :? Som det är nu har ju jag inkomstbortfall och ett arvode, och den summan verkar ju inte konsultstödda familjehem ha.
Vår lilla :angel: som varit hos oss i 2 år nu, är nu utredd och klar och alla runt om :angel: tycker att jag ska gå hemma på heltid med h---- :angel: klarar inte så många timmar på dagis. Jag har som sagt hela tiden fått inkomstbortfall men nu ville inte soc. fortsätta med det. Hur hade NI tänkt ?

Ester
 
Betalt efter tyngd på uppdraget - självklart!
Alla tycker att du bör gå hemma på heltid - du själv då? Hur känns det för dig - det är ju inte självklart att man måste vara hemma på heltid. Du kanske också vill det?
Vi jobbar som kraftigt förstärkt familjehem och då är det minst en vuxen hemma på heltid - arvodena växlar även där men ligger runt 800-1000 per dag ca. Men kan vara både högre och lägre beroende på "tyngd"

Lycka till - hoppas allt löser sig till det bästa :razz:
 
Tycker att du kan tala om för kommunen att det är just sådana barn som placeras via organisation.
Att kommunen har 2 alternativ
!. bjud in en valfri org Nåjden är bra. (ni blir anställda av nåjden) arvode 25 000 omkost ca 7000)
det kalaset kostar kommunen 100 000 kr/Månad

2. Komma överens med er och det lägsta ni kan gå är som ovan.

Lycka till och stå på er.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp