Kontaktbarn + löss

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag undrar bara hur mycket jag som kontaktfamiljsförälder skall tjata (så känns det) på vårt kontaktbarns mamma ang. luskamning och behandling. Sen i höstas har vi säkert gjort 8 behandlingar och kammat som tokar men det hjälper ju inte när det bara verkar ske var tredje helg hos oss. Senast igår då det var så mycket löss att de kröp på mig när jag kammade barnet. Skall jag ringa förskolan och påpeka att de borde gå igenom hela avdelningen om det finns fler. Barnet lider ju och kliar sig som bara den. Det går INTE att missa att lössen är där de är ju så stora att de syns lätt. Hur skall jag göra. Ju äldre barnet blir ju mer pinsamt för det. Skola till hösten dessutom.

Några tips?? :?
 
Hmmm...

Jag skulle nog kontakta soc o låta dom ta tag i det. För jag kan tycka att det är vanvård av barn om familjen inte tar tag i det av olika anledningar.
Stackars barn!!! Denna kommer ju att bli utsatt redan från början, Vem vill leka med ett barn som har löss??
Om ni har påtalat det flera gånger och inget görs åt det så tycker jag att det är vanvård och det ska inga barn som har kontakt med soc (och andra) få leva i....Familjen behöver ju hjälp!!
Dagis måste ju också ha reagerat?
Hoppas ni kommer till en bra lösning :idea:
Stå på er och sköt om er och barnet!

Lycka till/C
 
Jag var i kontakt med soc förra sommaren ang detta och vet inte om jag kan påstå att det blev bättre :( men ringde min kontakt i dag och hon skulle kontakta familjens kontakt för att påtala problemet. Tycker ju också att det är vanvård. Hoppas nu att det hjälper. Mamman sa idag att hon inte hade råd att köpa nytt medel (vi skickade med det vi hade hemma) men problemet är ju inte medlet utan att det inte kammas.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp