Kontakterson med?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hallå där!!Vi hade umgänget hemma hos oss i början,vilket resulterade att mamman pratade med barnen om hem flytt varje gång.Då bestämde soc att ha umgänget på neutral plats med kontakt person med,det var en person från soc som mamman haft kontakt med tidigare.Detta funkar jättebra,mamman pratar inte om flytt utan leker med barnen den stund som dom får träffas. :claphappy:
 
Vi hade övervakade umgängen från start p g a dysfunktionella föräldrar.
Den ena var väldigt otrevlig och motståndare till omhändertagandet så för att inte vi skulle få det utsågs en kontaktperson att närvara.
Den andra hade en sjukdomsbild som gjorde att stödet behövdes under umgänget.
Vi hade inget umgänge i vår bostad, det ville vi behålla som fredad zon p g a omständigheterna.
Umgänget var i början i föräldrarnas bostad och sedan på neutral plats i vår hemkommun.
 
Vi fick kontaktperson efter ett fritagnings försök :x
Biopappa kom för umgänge hemma hos oss hade med sig en skum biff såg ut som en dörrvakt..
Hade fått en obehaglig känsla presis innan dom komm så jag ringde en granne som komm förbi o hade sin mobil uppkopplad till sin man Och Skönt det !!!
Biffen hotade oss med vad som såg ut som ett vapen (pistol) medans pappan tog lill :angel: o smet mot ytterdörren.

Men där vakna tigerhonan i mej jag rusa mot dörren och lyckades prata lungt till våran :angel: så h*n
förstod att h*n skulle sträcka sig efter mej och med :angel: i famnen föste jag ut dessa herrar o låste dörren o ringde min man.
Kan än i dag inte fatta var jag fick modet i från :roll:
 
oj... vilka händelser vi kan råka ut för. Skrämmande upplevelse.... hur mådde du efteråt?
Blev det någon konsekvens för pappan?
 
Var nog mest lättad över att inte jag lät dom försvinna med :angel: för då hade h*n nog funnits på någon asiatiskprovins vid det här laget :cry: :D

Men det blev bevakade umgängen med kontaktperson på en öppenförskola ingen reprimand för honom 8)
Har inte riktigt pratat om det men nu har det gått ett gäng år sedan det hände, vi fick handledning men det var mycket senare för det var ett knepigt fall så då "glömmde" jag just den händelsen
Tiden går och man förtränger det dåliga/jobbiga

:rollhappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp