Kontaktfamilj Akut???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Jag har en vän (inte jag :wink: ) som "tagit sig an" en ungdom som kontatperson, som har (o har haft alltid)

Situationen nu är att ungdomen har i stort sett ingen kontakt med mamma (psykikt labil) då de ej kommer överens alls, bor hos pappan som har börjat dricka med sin nya flickvän, känner sig rädd! Sover inte på flera dygn, gått ner i vikt...

Min vän har kontaktat soc o de säger att det är jättebra att du hjälper Ungd. hur ofta frågade jag henne -när det behövs....
ja jo så kan det ju va men de har inte skrivit något kontrakt om något har varit så i två månader!!!!
Jag sa stop stop du måste ringa soc och be dem komma på besök och skriva kontrakt annars får ni ingen ersättning (och det tycker jag man ska ha även om man har ett stort hjärta :oops:)

Sen är det ju så att det är svårt att få familjer att ställa upp på ungdomar då får soc väl ändå ta chansen när den kommer :angel

Nån ordning får det väl ändå vara!
Detta är den kommunen som vi haft besök av....

Några tips??
C[/color]
 
Kul att så många kunde svara :angel
Näe förlåt!
Så kan det va!

Nu hade min vän pratat med soc och skulle fått utbetalning i fredags, det ordnade sig! :claphappy:

Ha det bra!C
 
...vill bara meddela läget!
Det har gått jättebra för placeringen tack vare min väns insats! :claphappy: Placeringen har det tufft MEN mår mkt bättre!
Blir så glad när det går bra, för det är ju det vi vill -Hjälpa!

Hoppas fler ville ta steget.
C
 
:rollhappy: ...jag inser att det bara är jag som skrivit här :rollhappy: men det finns nog fler än jag som också tycker om att läsa på forumet! =bra info!!

Ha det så bra alla där ute!
C
 
Fortsätt mammac du håller ju liv i forumet :claphappy: :banan: :rollhappy: . Själv så är jag dålig på att skriva men jag läser gärna :D

Mvh Vivan
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp