KOntaktpersons roll

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som har kontakt person närvarande på era umgängen- hur är de? Neutrala eller mkt sociala, intar de en mkt trevlig roll gentemot bio ellerär de bara i bakgrunden? Anledningen till att jag frågar är att vi har bytt kontaktperson-till en utan någon erfarenhet alls- som är så "supertrevligt social" med biföräldrarna- säger flertalet gånger under 2 timmar- "åh, vad mysigt ni har det", och "vad din mamma (bio) är snäll som målar dina naglar"....osv. Och jag blir irriterad varje gång det sker. Själv anser jag att en kontaktperson ska vara enbart närvarande utan att påverka barn eller föräldrar med vad de tycker? Kontaktpersonen vi hade tidigare fanns i huset, ingrep vid meningsskiljaktigheter och för att serva med kaffe och sånt.

Hur har ni det? Bör jag ta upp det med soc? :? Eller överdriver jag? Kontaktpersonen har en övervakningsfunktion och ska vara vår trygghet om bio agerar felaktigt- men kvinnan är osäker i sin roll.
 
Jag hade nog tagit upp det med sov beroende på av vilken anledning hon är där..........
Måste ju finnas "en anledning" till att hon behövs.
Kanske behöver en lite mer detaljerad beskrivning av sin roll?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp