Kontrakterad jour

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Någon som vet eller är kontrakterad jour för Stiftelsen Bergslagsgårdar, funkar det bra? och vad är ersättningen?
Mvch Mosten :rollhappy:
 
Förresten:
Sociala Tjänster har de kontrakterade jourhem eller har de "bara" löshästar?

Och vad gäller arvode från organisationer, om man ex har två kontrakterade jour platser får man per barn då eller är det lika som kommunerna har? (ca 11500,- för en plats och 16000,- för två platser) isf är det ju bättre att ha en plats och tacka ja till ett ev syskon som man då får fullt arvode för. Lite tankar hur gör ni?

Frågor alltså:
Arvode på kontrakterad jour organisation eller kommun?
Skillnaden på arvode på att ha en eller flera platser från org eller kommun?
Om sociala Tjänster AB har kontrakterade jourhem eller bara löshästar och ersättning?
Stiftelsen Bergslagsgårdar, hur är de att jobba med ang. kontrakterat jourhem och ersättning?
Hoppas på svar :bow
 
hej!
Vi var kontrakterat jourhem med 2 platser, dock till kommun. Fruktansvärt slitigt och jobbigt för våran familj . Passade inte alls. Kändes som man aldrig kunde slappna av och vara bara vi... kände oss jagade 24 hour.... en jobbig känsla faktiskt... men dock har detta varit en jätte erfarenhet ialla fall....Sen tycker jag ialla fall betalningen liknar skit.... om man tänker att man står jour 24 timmar per dygn och för det mesta har man 1-2 placeringar. Placeringar som är ofta i kris eller sorg.. kraävs massor att bemöta dessa :angel: ..... sen ett minus till är ju att det inte e någon som helst matchning vid placering å man kan inte bara ringa å säga "detta funkar inte"...
Så mitt råd är tänk efter före... vi orka 1 år från första kontrakt....
 
bakaxel sa:
hej!
Vi var kontrakterat jourhem med 2 platser, dock till kommun. Fruktansvärt slitigt och jobbigt för våran familj . Passade inte alls. Kändes som man aldrig kunde slappna av och vara bara vi... kände oss jagade 24 hour.... en jobbig känsla faktiskt... men dock har detta varit en jätte erfarenhet ialla fall....Sen tycker jag ialla fall betalningen liknar skit.... om man tänker att man står jour 24 timmar per dygn och för det mesta har man 1-2 placeringar. Placeringar som är ofta i kris eller sorg.. kraävs massor att bemöta dessa :angel: ..... sen ett minus till är ju att det inte e någon som helst matchning vid placering å man kan inte bara ringa å säga "detta funkar inte"...
Så mitt råd är tänk efter före... vi orka 1 år från första kontrakt....

Det är just detta som gör att vi tvekar att kontraktera oss som jour.
Nöjer oss att vikariera några veckor i taget istället.
 
Okej, lät ju jobbigt :?
Men någon som har erfarenhet från organisationer och ersättningen från dem? Nu är vi löshästar från olika org och kommuner de rings ju hela tiden men har vi redan jourplacerade säger vi nej, men annars har vi oftast tagit emot, så de jag tänkte var att då har vi "bara en org eller kommun som hör av sig" och som vi samarbetar med, men jag kanske har helt fel, bara många tankar som snurrar när jag kom att tänka på denna ide :idea:
Och jag väntar fortfarande på svar om de frågor jag ställde innan :wink:
 
mosten sa:
Okej, lät ju jobbigt :?
Men någon som har erfarenhet från organisationer och ersättningen från dem? Nu är vi löshästar från olika org och kommuner de rings ju hela tiden men har vi redan jourplacerade säger vi nej, men annars har vi oftast tagit emot, så de jag tänkte var att då har vi "bara en org eller kommun som hör av sig" och som vi samarbetar med, men jag kanske har helt fel, bara många tankar som snurrar när jag kom att tänka på denna ide :idea:
Och jag väntar fortfarande på svar om de frågor jag ställde innan :wink:

"Attendo" betalar 17 000 i arvode och 6000 i omkostnad för jour
"Sonesson" har lite olika beroende på hur erfaren man är men kompisen som jobbar för dom har dryga 16 000 i arvode och 6000 i omkostnad.
Då är det per barn, men har man inga placeringar så är det o kr.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp