Kontrakterade jourhem, se hit !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag undrar vad ni har i arvode och omkostnad varje månad, både vid placering & när det är tomt ? Hur många platser har ni till förfogande då ?
Vore så tacksam för alla svar ni kan bistå med :claphappy:
 
Endast arvode när det är tomt. Omkostnad vid placering. Brukar oftast vara 2 platser man ska bistå soc med.är man kontrakterad har man oftast även semester men då bara arbode betalas ut.
 
Haha.. Trött i luvan läste fel!! Mitt arvode låg på 27000/ mån för två platser.. 5500/ per barn inga klädköp i detta.. 6 veckor semester 5 att ta ut på
Sommaren 1 vecka att ta ut på vintern....va uppmärksamma bara vissa kommuner tror dom äger ditt hem och tid.. Iom att du är kontrakterad..
 
Oj, så olika det kan vara !
Här i kommunen drar de av HÄLFTEN när det är tomt...
Men din grundlön skriver du... Får du extra för något menar du ?
Har du samma summa vid semester ?
Tar du emot " allt" eller har du några uppdrag du har sagt att du INTE tar ?
Förlåt för många frågor :roll:
 
Jag fick omkostnaden när det blev en plac. Grundlönen fick jag under semestern. Dom kan ju inte dra av för att dom inte har någon placering? Ifall du va löshäst så skulle du ju kunna fylla den platsen. Vill dom låsa dig så får dom betala vare sig det är fullt eller tomt. Du har ju jour 24/7 dygnet runt! Jag hade inställelse tid på ca 2 tim om jag inte va hemma. Så det är svårt att planera saker! Så tycker jag iaf
 
En kontrakterad plats på 11600 ca oavsett placering 900 i omk oavsett rest omkostnader vi plasering oftast en mån efter placeringen börja.. Utöver det är kläder oxh större möbler mm

Jobbar bara 8-16:30 vardagar så går av fredag kl 16:30 och går på måndag kl 08:00

Ingen inställnings tid utom vore bra inom ett dygn

Har små barn från 2 till 5 år

Men tar spädbarn vid behov..

Har en läsvärt plats för samma komun vid ev syskon placering ...
 
Vår kommun har 17000 för en plats och 26000 för två, plus omkostnad på 5500/barn. Sen finns det förstärkt jour som har 26000 för en placering.
 
Jag kan inte för mitt liv fatta att summorna är så olika... !
Scorpano, jag är inte säker på att jag förstår hur du kan vara kontrakterad jour ...
Vitsen är väl att man ska finnas tillgänglig 24/7 utom på semestern ?
Vad händer när du har en placering då, då kan du ju inte direkt " gå av" kl 16.30 ?
Likaså med inställningstiden... Inom ett dygn ? Då kan jag inte låta bli att undra vad de gör om de får in en riktigt akut jourplac, får stackarn sitta nånstans i ett dygn och vänta ?
Aldrig hört talas om något liknande, men det låter intressant...
Tack för att ni delar med er ! :claphappy:
 
Förstår ingenting Skorpano, hur tusan kan du jobba 8-16.30 ?? söver du ner ungarna sen då eller låser man in dom? :rollhappy:
 
Trixen sa:
Förstår ingenting Skorpano, hur tusan kan du jobba 8-16.30 ?? söver du ner ungarna sen då eller låser man in dom? :rollhappy:
Hahahaha...........det vore nåt det :angel
Tycker det låter helt kanon, så skulle jag kunna tänka mig att bli kontrakterad också.
Tolkar det som att du bara tar emot 8-16.30, att dom inte ringer utanför kontorstid.
Är dom där har du ju jobb "som vanligt" familjehem, d v s dygnet runt.
Det är just att inte kunna planera något på helgerna som gör att vi inte kan tänka oss att bli kontrakterade jour, även att vi fått frågan.
 
Det är intressant det där med att bara ta emot och placera barn på kontorstid. Officiellt är det inte riktigt så i vår kommun, vi ska alltid vara tillgängliga.
MEN- nu kommer ett stort men.....

Ingen kan ringa och komma med ett barn när de själva inte jobbar. Så rent praktiskt är det faktiskt så även hos oss. Vilket är skumt, men sant.
Att de jobbar över lite en vardag skulle väl kunna hända, men att kommer nån på helgen är i stort sätt omöjligt. Det skulle vara om de försökt placera under veckan, barnet håller sig borta, sen att polisen hittar det under helgen och då blivit instruerat av soc att lämna till oss. Men då vet vi ju om plac innan helgen.

Polisen har inte vårt nummer. Inte heller socjouren. De placerar bara på sina egna institutioner. Sen ringer vårt soc upp oss på första jobbdagarna efter och placerar hos oss.

På detta sätt blir det ju ingen placering utanför kontorstid, men det är inget som uttalas direkt. Det heter att vi har ständig jour.
 
Oj, glömde vara på frågan.

18000 med ett barn
27000 med två

Detta får vi med eller utan barn, det är ju det som kallas kontrakterad.
Vi har lägsta omk, bara när vi har plac
5 veckor ledigt.
 
Hej

Själv klar lämnar inte plaserade jour dom är ju här men dom kan vi också ta med oss på utflykter tex husvagnen bara man är tillgänglig för umgänge m.m men i övrigt precis som några skrev är vi jour på kontors tid..

I vår komun finns man som jour eller akut jour när kontoren stänger så går det över till social jouren och där finns vissa jourhem in skrivna med nr där behövs inte vi så jobbar bara kontors tid med ny placeringar

Och ang inställningstiden så är det så våran chef har det hur han löser det annars är upp till honom vi frågade om inställningstiden så var svaret inom ett dygn.. Nu är vi väldigt till gängliga så inte stött på något under våran tid som jour.

Funkar bra för oss :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp