Kontrakterat Jourhem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag får besök i veckan av ett Företag som vill ha ett Kontrakterat Jourhem.
Vad ska jag tänka på då med Ersättningar och Semester?
Om man tar det är det då A-Kasse grundande eller?
Jag har jobbat som Kontrakterat hem men då får man inte A-kassa.
Finns det någon som har bra råd hur man ska tänka kring så man får ett bra Avtal.
 
Det gick jätte bra när de var hit.Verkar vara ett bra Företag med ordning.
Man tar bara emot på dagtid genom dessa.Skönt det så man inte ska finnas tillgänglig dygnet runt.Det ska bli riktigt roligt att pröva på något nytt sätt att jobba på.Jag har ju jobbat länge som Kontrakterat hem :razz:
 
Låter ju jättebra!
Framför allt att slippa pressen att de kan ringa när som.
Att vara redo dagtid gör det ju mer som ett "vanligt jobb".

Varmt lycka till!
 
Hej där ute i kylan!

Har en fundering kring detta med jourhem.. Har fått förfrågan att bli det.
Har kollat på detta med ersättningar kring det.
Har man en plats så är det 11000 någonting (arvode) och 1-2 platser ca 15000... Är det 15000 för två plac då? Alltså bara 4000 för det "andra" barnet??

Jätte tacksam för all hjälp man kan få här :bow
 
Förhandlingsfråga......
Organisationerna brukar dock ha högre ersättningar än kommunförbundets rekomendationer.
:claphappy:
 
Jo visst, men vad menas om man läser kommun rek.. det här när det står 1 plats respektive 1-2platser?? Och är det skillnad om man har lösa kontrakt och kontrakterat hem. Ekonomiskt menar jag nu.. :?
 
tjaba!!
vad är det för Organisationerna vi pratar om som betalar ut dessa summor??
 
Det är om man arbetar som jourhem åt kommunerna, ej familjehem. Jourhem tar emot barn/ungdom i akut kris för tillfällig placering under utredning för ev hemgång eller blivande placering i famhem! Ett väldigt krävande uppdrag m krishantering, obekväma arb tider, ibland tät bio kontakt, känslomässigt tungt för både jourfam och barnet/ungdomen etc....

Fördel om man har stor vana av familjehemsarbete, Du vet aldrig vilken problematik du möter...

C
 
hmm
innebandy skrev att dom fått besök av ett "företag"!!!!
då pratar vi inte kommuner??
lite nyfiken....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp