Kränkta av soc.handläggaren!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Hjälp mig att sortera min tankar..
Våra placerade barn har bott hos oss i snart 5 år, nu efter all denna tid som jag har begärt hjälp, fast inte fått den har soc. tagit till nån slags stridsåtgärd mot oss...
Soc. handläggaren har slutat ringt till mig, ringer till min man på arbetet har gjort detta de 3 senaste gångerna.
Gör oanmälda besök i skolan. vilket var mycket pinsamt för barnet, detta visste vi inget om.
Och nu när barnet är på besök hos biomor, så även då kommer soc. handläggaren på oanmäld besök. Vilket vi inte heller fick veta.
Eftersom det har skurit sig totalt mellan oss fam.hem/kommunen känner jag att nu är det maktmissbruk som används. Förlåt det är starka ord, men jag känner mig mycket kränkt. att helt nochalera mig och ringa till min mans arbete det tycker jag är totalt oförsvarligt.
Får vi bli behandlande hur som helst?? :?
Vad tycker Du??
 
när det skar sig mellan oss och våran soc handläggare så krävde vi att få byta,dom gick med på det så idag funkar det bra.prata med soc chefen.
 
Hej!

Jag har begärt att få byta handläggare, men soc.chefen och handläggaren lyser med sin frånvaro och tysnad...
Man ska nog inte vara så otålig när det gäller svar och hjälp av kommunerna, men man tycker att över en månads betänketid bör räcka.
Detta har jag gjort skriftligt till handläggare och bifogat kopia till
soc.-chefen och soc. omsorgsnämndens ordförande.
Men som sagt man får inte ha bråttom och vara obekväm för att driva våra barns viktiga frågor framåt..
Ibland blir det bara förmycket.... och vem ska hjälpa en då??
 
har ni handledning?vi fick en förändring inom 2 veckor,vi fick även hjälp av våran handledare som var och är med på våra möten med soc när vi är oense om något och det har blivit väldigt bra.
 
Ja där har vi svaret!

Vi har haft handledning under många år, men när vi hela tiden kommer till svaret att skicka frågan dit den hör hemma....
Alltså till placerarkommunen, så gör jag det men inte kommer någon vart...

Men nu ska jag begära handledning/medling mellan oss och kommunen när vi har våra 6 månaders samtal, få att vi får lite tyngd bakom frågorna och svaren...

Ibland måste handläggaren göra insater för att kunna lösa problem och se att frågan är ställd....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp