kvarskatt när man inte har annan inkomst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
....höginkomsttagare?? nej det skulle jag inte vilja kalla mig :rollhappy: men i vår kommun hamnar min lön på skattetabell 33 blir ju skitmycket. Men jag är ingen ekonom så jag tror att det bästa för mig är att ringa och fråga skatteverket direkt :roll:
När jag arbetar i vanliga fall dras det 33% skatt, så jag bör nog ha något liknade nu med så jag inte får restskatt...det vill jag inte ha.

Jag återkommer i ärendet när jag fått svar från dem!

Kram C
 
Fast frågan är ju ... betalar du skatt efter tabell 33 eller betalar du 33% i skatt. Tabell 33 betyder inte att du betalar 33% i skatt utan betydligt mindre... Varför det kallas tabell 33 vet jag inte, bara att det inte är 33% i verkligheten.

Själv skattas jag efter tabell 32 och när jag räknar ut skatten av bruttolönen så blir det ca 25% att betala i skatt.

Ring du och fråga för säkerhetens skull så det blir rätt.
/Adal

mammac sa:
....höginkomsttagare?? nej det skulle jag inte vilja kalla mig :rollhappy: men i vår kommun hamnar min lön på skattetabell 33 blir ju skitmycket. Men jag är ingen ekonom så jag tror att det bästa för mig är att ringa och fråga skatteverket direkt :roll:
När jag arbetar i vanliga fall dras det 33% skatt, så jag bör nog ha något liknade nu med så jag inte får restskatt...det vill jag inte ha.

Jag återkommer i ärendet när jag fått svar från dem!

Kram C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp