Läsa här

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
såg att Trixxen i en annan tråd skriver att komune fått en tistel o att de läser här.
Jag vet att bio läser här.
Finns det inget forum som man skulle kunna låsa för "obehöriga"?
Alltså man vill ju inte "hänga ut" eller så, men ventilera o fråga hur ni andra ser på saken.
O ibland vill man ju kanske skriva lite skit om soc eller om bio bara för att ventilera , men det går ju inte typ.
 
om inte annat så får vi väl försöka skapa en själva - kanske finns någon som är duktig på det där med forum som man måste söka "medlemskap" i *funderar*...

Turnit: Vet du något om detta?
Eller Helgona?

Annars får vi väl slå våra kloka huvuden ihop :razz:
 
Personligen tycker jag att vi är ganska duktiga på detta forum att hjälpa och stötta varandra UTAN att lämna ut oss personligen.
Det blir lätt så att om man skall sprida sig på för många forum så dör något ut.
Och DET tycker jag vore jättesynd.
Vill vi pratat enskilt om mer "personliga saker" så finns ju faktiskt PM-funktionen.
 
Det finns ju en kategori i Forumindex som heter Medlemsforum.....så det går ju att "låsa" en kategori så att bara "vissa" har tillgång till just den kategorin....Men problemet är väl ändå hur man sköter själva kollen/urvalet i just ett sånt här Forum?

Sen finns det ju en mailinglista för kontakt-/avlastnings-/familje-hem som är privat......
http://groups.yahoo.com/group/familjehem/
Där har det iofs pratats om att begränsa antalet medlemmar just för att kunna hålla lite koll på "privatheten".MMen man kan ju alltid ansöka.....och kanske ställa sig på kö om det skulle råka vara fullt?Nu och då uppdateras medlemsskapet och inaktiva medlemmar plockas bort....eller så droppar nån av pga avslutat uppdrag.

MailingListor är en bra form för att kunna delge en viss grupp människor information...enklare än msn....tycker då jag! :D
 
Tja....jag kan ställa upp på att prata via msn...gör ju redan det med några! :D

Vet att man förr kunde prata flera på msn, ska kolla hur det är nu.

Den som är intresserad kan väl inboxa mig....

Kan förstå att mailinglistan på Yahoo ska begränsas, den är ju mkt personlig. Och det är alltid svårt att komma in som ny, då blir det att man reggar sig och sen lägger ner.

Det är ganska vanligt när trådar fått vara igång länge, samma personer håller till i tråden gång på gång på gång, och släpper inte gärna in nya *ansikten*
 
men då kanske det vore en bra idé att ha en ny mailinglista där vi kommer in ihop ett nytt gäng :razz: men visst ... msn är bra ... jag är gärna med om fler vill prata.
 
Adal sa:
men då kanske det vore en bra idé att ha en ny mailinglista där vi kommer in ihop ett nytt gäng :razz: men visst ... msn är bra ... jag är gärna med om fler vill prata.


Visst, jag är med på att starta en ny mailinglista....om jag visste hur man gjorde. Kan du Adal??
 
Det finns fortfarande plats på den redan existerande Listan......

Och ang att känna sig utanför så tror jag det också kan bero på att man nog måste komma med lite idéer och tankar själv som svar på sakfrågor osv så att man syns.....Syns man inte så glöms man lätt bort!
Och en massa medlemmar som aldrig säger nåt blir ju liksom "fel" på en Lista.....Sitter man i verkliga livet och pratar syns ju alla personer, även dom tysta,men så är det ju inte på en Lista.....
Det gäller att föra lite liv själv... :bounce: :banan: :claphappy:

Jag vet att vi fått kritik för det här....men alla medlemmar är ju "stressade" familjehem/kontaktfamiljer och i perioder kanske man inte ens orkar läsa alla inläggen....och kanske svarar på dom man är mest berörda av medan andra inlägg inte blir besvarade alls.....det händer oss alla!Ochär definitivt inte illa ment!

Så blir det ju här med....
 
Jag skulle också vilja dela med mig av erfarenheter och förmodligen också även behöva ventilera så jag ansluter mig till tråden så får vi se vad som sker. :bow
 
Meandi!Om du gick med för länge sedan och inte skrivit KAN du ha blivit bortstädad.....Eller så är det nåt fel på nån inställning......
Vill du ha hjälp kan du PM:a mig.
 
Jag vet att även jag försökte komma med på den där yahoolistan, men jag lyckades inte när det nu var. Efter det har jag förvisso inte försökt igen.
Jag är ingen "datanörd", det får inte vara för svårt för mig med andra ord.
Men som jag förstår så är jag kanske inte ensam om att inte komma in på den listan.
Nu har jag fina vänner där jag får ventilera mig, det hoppas jag att ni alla andra också har.
Mvh MGB
 
Jag väljer att hålla mig här.
Hinner/orkar inte med fler just nu................. :oops:
Är aktiv på andra listor i andra "ämnen" och börjar få problem med alla nick och lösenord :oops: :? :wink:
 
kan bara hålla med dig om detta... många olika nick och lösen. Försöker hålla mig till samma men ibland måste man ha fler bokstäver och tom siffror.. Blir en aning tungrott till slut.
Men msn är ju ett bra alternativ i så fall....
Den som vill adda kan pm'a
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp