Lätt utvecklingstörd!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!!
Jag behöver lite hjälp, vi har en pojke som är tonåring ca 13 år,han har nu fått diagnosen lätt utvecklingstörd.
Många dörrar öppnas för oss nu, inskrivning på särskolan äntligen,vi har även avlastning. Rätt till LSS

Men då kom jag att tänka på min ersättning,jag har 7800 kronor i arvode och 50% lönebortfall,då jag är hemma och tar hand om honom på em,sommarlov mm.Är arvodet rimligt eller ska man försöka söka mera??
Hur har ni det?
mvh
Jonna
 
Det är arvodet vi får för en måttligt utvecklingsstörd :angel: 16år med adhd . Jag anser att det är 24 timmars passning. Vi har avlastning på kortids, fritids och en helg i månaden hos bio. Nu jobbar vi ju båda två jag jobbar mellan 60-70 procent så det är inte jättemycket fhritids men den är välbehövligt, där finns ju även kompisarna vilket det kan vara problem med annars.

Jag håller med om att det är i minsta laget för om jag ser till mitt jobb så har en heltids anställd runt 20-22 000 kr +ob. Jag jobbar inom lss.


/Lilla ja
 
Vi har lägsta arvodet, lägsta omkostnaden och 25 % lönebortfallskomp för en kraftigt utvecklingsförsenad parvel i förskoleåldern. H*n behöver ständig uppmärksamhet. Dock inte på LSS-nivå.

Men låt inte det hämma dig i en förhandling. Det är ju helt individuellt. Vår placering är ju så liten att h*n sover rätt mycket... :roll:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp