Ledsen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår kontaktflicka blev förra veckan omhändertagen akut.. Nu går vi här och tänker på henne och undrar vad som hänt. Allt vi vet är att hon finns på jourhem. Visst har vi förstått att allt inte stod rätt till men trodde inte det va så illa. Troligtvis har något akut hänt... Lilla hjärtat!!
 
usch va hemskt när ni inte vet något :cry: men varför kunde de inte jourplacera :angel: hos er :? där tryggheten redan finns?
Kram mosten
 
Även min undran, kära ni....för oss har det varit så att ett barn som vi varit kontaktfamilj för blev vi akut jourhem åt då det barkade åt skogen.

Har ni haft bra kontakt med soc tidigare- tror ni att ni kan få reda på mer??

Tänker på er- för man tänker alltid på barnet det gäller.... :cry:

Kram
 
har varit där..
akut omhändertagande men vi fick ett samtal efter 1-2 dagar när de undrade hur helgen innan hos oss varit. Sen gick ytterligare ett par dagar och vi fick frågan om vi kunde ta emot.

Det tog 10 dagar ca sen var :angel: hos oss

Men förstår din oro... försök och se via er sockontakt om ni kan få svar på era frågor.
 
Jag har fått träffa :angel: !! Soc ringde idag och frågade om jag ville hjälpa jourhemmet med lite tips om hur man ska göra i vissa situationer... Ringde och åkte sen dit. :angel: mådde bra! Jag har nu fått klarhet i varför de inte ringde oss om jourplacering. Jourhemmet har stått tomt i flera månader. Alltså handlade det om pengar som vanligt...
 
...men ändå ur BBIC synpunkt borde de ha placerat hos er. MEN jag vet inte hela orsaken så jag hoppas för barnet skull att det var det bästa och inte för att ekonomin skall styra. Styrkekram till er/Carina
 
Det va nog tyvärr mest ekonomin som styrde. Jourhemmet tänkte föreslå att vi tog över för de kännde att :angel: nog hade det "bättre" hos oss. Det hör ju tillsaken att :angel: har en lil :angel: också. Men jourhemmet tyckte att det hade varit bäst om de va åtskillda ett tag, Vår :angel: ger inget utrymme för den lill :angel: att utvecklas och är väldigt elak mot den lilla :angel: Vi får se vad som händer, men jag vet iaf att de har det bra nu.... :rollhappy:
 
Kanske tanken är att er ängel ska komma till er som Familjhem? Om ni kan tänkaer det föreslå för soc.
bara hur jag tänker för att förstå soc agerande.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp