lessen och förbannad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag blir både lessen och förbannad när ett nätverk som vart angagerade och haft full insyn i barnens liv inte reagerat tidigare på den fruktansvärld missär dem levt i men NU gapar sig blåa om att nej nej vi fixar detta själva serru. Gahhaa va trött jag blir.
Nu ska man enligt lagen se om det kan bli en närståendeplacering. Ena barnet har extra behov och då funderar man på att dela på barnen för att släkt inte fixar båda, Tjoho vad vi ser till barnas bästa då, FAN ren ut sagt va arg jag blir på det tänket. Vart fasiken finns Bbic där..
ja vi får väl hoppas att dem på en timmas möte kan avgöra om dem är lämpade eller inte för tidsfristen löper ut dagen efter.
Har nog aldrig i mitt liv vart så frustrerad, arg och glad som när vi beslutade å börja "arbeta" som famhem.
Nu väntar ytterligare en vecka av ovisshet både för barn och oss. Hoppas av mitt hjärta att sos gör en bra och hänsysnsfull bedömning.
 
Håller tassar och tummar för att det ordnar sig till det bästa..........
BBIC vore nog bra, om det efterföljdes lite oftare....
 
Tack Trixen. Ja tur att detta forum finns så man kan ventilera lite tankar. Maken min arbetar till sent i natt så han kan jag ju inte mala sönder :rollhappy:
Det konstiga är att vårt sos pratar såååå mycket om att Bbic ska stå i centrum och sedan gör dem tvärt emot. Nä tänk om lite sunt förnuft kånde få råda...
 
My79

Jag tycker att vår nuvarande soc faktiskt lyssnar på oss. Om du i lugn och ro går igenom vad du anser är bäst för barnen och sakligt lägger fram dina argument. Så har du i alla fall gjort vad DU kan för barnen.
 
ja jag pratade med vårat sos nu på morgonen och förklarade vad vi känner. Sos förstår oss precis men säger att dem måste kanske dela på barnen eftersom släkt skriker HÖGT. Dem vill inte och ska försöka ordna så barnen får vara tillsammans. Nu får vi hoppas på det bästa för dessa barn.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp