Lilla barn- snart är du här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som jag tidigare berättat i en tråd så väntar vi på en liten åttaåring som bott i tre olika familjehem (sedan två-årsåldern). Nu har jag träffat :angel: tre gånger och inskolningen beräknas vara klar i slutet av maj. Det är en alldeles underbar :angel: som är öppen och framåt. Jag förstår att det finns anknytningsproblem och en överlevnadsstrategi som går ut på att vara söt och till lags. Jag förstår att det inte kommer att bli guld och gröna skogar, men jag har i alla fall fått en väldigt bra "förstakontakt" med :angel:. Soc. har tröttnat på jourhemmets velande hit och dit då det gäller :angel: framtid. De vill fortsätta vara helghem till barnet, men där säger soc. stopp (tack, säger jag, eftersom barnet redan har många släktingar som vill och ska ha kontakt). :angel: har frågat flera ggr. om det verkligen blir sista gången som denne behöver flytta och jag har gett ett ärligt svar: Ja.
Om jag lever och har hälsan lilla barn så ska jag hjälpa dig att få kraft att orka gå på livets hårda stigar. Jag som trodde att jag inte skulle vara familjehem längre, jag som trodde att jag gett allt jag hade till så många andra. Nu vill jag ge det till :angel: Fortsättning följer!
 
Håller tummar å tår för er.... Blev så glad då jag läste dina posetiva rader... Ett stort Lycka till från oss på Österlen.
 
Stackar barn att ha råkat ut för den bakgrunden med så många olika hem. Skönt att du finns för lilla :angel: .

Lycka till !
 
Tack för lyckönskningarna! Det känns jättebra med den här sidan där vi kan dela med oss av tankar och erfarenheter!! Finns inte många möjligheter till det annars, då man är familjehem. :rollhappy:
 
Det går ganska bra med :angel: Det kommer fram mer och mer som barnet har med sig i bagaget och det är ingen dans på rosor (men det hade ju ingen förväntat sig). Den beskrivning vi fick av soc. stämde inte (blir ni förvånade?). Det här lilla barnet har energi som få, men kan inte göra speciellt mycket på egen hand. Utbrott förekommer och :angel: tycker alltid att det är andra som gör fel och :angel: som drabbas av lögner, misstankar, skäll etc. Men, vill gärna vara med djuren och är snäll mot dessa. Är duktig på vissa aktiviteter och leker jättebra med äldre barn. :angel: blir aldrig nöjd och vill att det ska hända saker precis hela tiden. Det här får vi jobba med hela tiden och det är ett väldigt stöd att läsa att det finns så många fler här på forumet som kämpar med liknande problem. :angel: vill ha kontakt med alla som :angel: bott hos, men pratar lite illa om några av dessa. Vet hur man spelar på känsliga strängar och säger sig vara övergiven, bortlämnad (och det är ju egentligen sant, trots att alla vill ha delar av :angel: liv).
Hur går jag vidare, undrar jag ibland? Jag tänker inte slänga ut :angel: och det är tänkt och sagt att :angel: ska bo här nu tills :angel: blir stor. Kan det vara så att vi får ta allt som andra ställt till med?
Nu äger iaf. :angel: saker, kläder och möbler. :angel: vill ha mer, vill alltid ha mer, men det går ju inte. Min uppfattning är att det inte är bra för barnet att så många ska hålla på och dra i barnet. Soc. tycker förvisso lika, men säger samtidigt att :angel: behov av kontakt måste få styra. Detta är ett barn som behöver hjälp med att sätta gränser, så det blir en paradox (känns det som!)
Tack för att du frågade! Det känns skönt att det finns människor som läser och bryr sig!
 
Tack för uppdatering :wink:
Det är "roligt" att höra hur det går. Hoppas jag också kan få dela med mig snart :D
Fortsätt kämpa på Du är guld värd!
kram C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp