Lite fortsättning..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fortsätter lite löst på min fråga om att säga upp en placering...

Vi kommer ju säga upp vårt uppdrag pga olika saker.
Nu funderar vi på om man bör ha något "uppehåll" mellan placeringar?
Vi funderar på att redan innan placeringen flyttat höra av oss till olika organisationer och kommuner för att tala om att vi kommer vara tillgängliga inom kort. Är detta dumt? Kanske bör vi vänta tills allt landat och så?
Tankar, tips eller åsikter om detta? :angel
 
Det gör man som man vill och känner anser jag, det vi som avgör vad vi klarar,orkar och vill. Jag anser också att vi litar på vårt eget omdöme som familj. Lycka till :claphappy:
 
ha ha ja det är lite som att byta partner. ibland kör man dubbelt ibland får man suckta länge.
själv tillhör jag dem som inte vill ha luckor mellan placeringarna.
 
Ah, tack för era svar!

Placeringen är nu uppsagd, och beslutet känns helt rätt!
Vi har tillsammans bestämt att vi kör på och visar att vi finns redan nu.
Har en annan liten fråga; Kan man bli jourhem trots att första familjehemsplaceringen slutade med att vi sa upp den efter bara ett år? Eller kommer detta ligga oss i fatet så att säga? Kommer de rata oss som jourhem för detta? Vi kanske rent av ratas som familjehem också för att vi sagt upp den lill*?
Erfarenheter och tankar?
 
Våra palceringa flyttar hem i sommar. Vi skrev i familjehems banken att vi kommer att bli lediga inom en snar framtid. Vi tänkte som så att allt ändå mal så långsamt och vi känner inte att vi måste ha en längre period "fria" innan vi orkar gå vidare. Nu blev det ju så att bara inom någon vecka hade fler än en kommun hört av sig om placeringar till oss. Men än har inte matchningen känts helt rätt.
Vi har även själva kontaktat ett par kommuner varav den ena kanske har en placering som passar oss. Så jag tror inte vi kommer hinna vila upp oss någon längre period innan det blir någon ny liten :angel: som flyttar in. Och det tycker vi känns helt rätt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp