Lite reflektioner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
Hejsan
Att jag själv är oense med bolaget jag får uppdrag ifrån om ersättnings frågan är inget som jag tänker ta upp nu.
Sitter och läser runt här och inser att det finns mycket och specificera vad det gäller extra omkostnader alt varför den bör vara så hög.
Har själv tre bio barn varav en är så stor att han bor i eget hus på gården och sköter sig själv utom mat.Han får betala 3500 i månaden för mat och husrum.
Men betänk att helt plötsligt med två placeringar måste man ha en buss för att ta sig någon stans.
Den kostar mer i skatt och försäkring bensin.
Ett placerat barn kommer oftast ifrån misära förhållanden behöver mer social träning nu tar vi ju emot tonåringar där det börjar bli akut allt från restaurangbesök,bio besök, shopping rundor på stan för att träna.
Sen så ger man sig ut med fyra ungdomar till simmhallen på bio mm vad kostar inte det? Jag kan ju inte lämna bio barnen hemma.
Dessutom anstränger jag mig för att mina barn på något vis ska få någon ersättning för det arbete även dom gör som i vissa lägen får stå ut med en hel del. Lite äventyr på tu man hand med någon förälder då och då.
Avlastning få vi stå för själva så det nyttjar vi sällan varför betala om man ska ha semester.
I perioder står vi utan placeringar och därmet tvingas leva på en inkomst till det måste det läggas undan pengar.
Jag lever inte på något vis ett liv i lyx. Springer ofta på loppisar handlar på tradera försöker lära mina egna och låne barnen att pengar inte växer på träd här blir det inte några skor för över 500kr då får man lägga till själv.
Hur gör ni? Vore kul och höra lite funderingar och åsikter.....
 
Hej Saalina,

jag förstår dig exakt. Ett evigt pusslande. Men det som beklämmer mig mest är att org tycker att de betalar så höga omkostnader och att det ska räcka till ALLT. Vi får aldrig till något extra som resa eller dator eller om x har vandaliserat. Det ska ingå i barnets omkostnadsersättning får vi till svar. Ett faktum är att vi går alltid back och skulle vi betala för avlastning så är det katastrof.
 
Nä resor är uteslutet det är ju skitbra att annonsera om att vi är aktiva familjer här händer det saker minsann men satt just och räknade ut vad en skid semester kostar oss kan bara säga att i år är den utesluten vi talar inte om någon lyx billigaste stugan men kommer ändå upp i den astronomiska summan av ca 25000kr o dom ramlar ju inte ner från himmelen.
Har vissa gånger ansökt från frivårdens fond när något ska göras men gett upp kanske om man har tur får man en tusenlapp och det kommer man inte långt på
Och som du nämner avlastning är totalt borta möjligen nån gång om året när gubben och jag känner oss slutkörda så måste vi ta den ekonomiska smällen för att ladda batterierna för att kunna orka fortsätta alt få prata ostört med varandra...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp