LVU plac m. mkt problem....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har varit borta ur "gemet" i över 1 år och det känns som om vi har tappat bort allt... Nu har vi fått en förfrågan om en LVU plac. från en org. Det gäller en 13-åring, alkohol,droger & vanlig rökning finns med i bilden. Likaså bup kontakt med utredning. Troligtvis adhd. Strul i skolan, strul på fritiden...
Ganska tufft med andra ord. Min fråga är helt krasst ; vad är rimligt att begära i arvode för en sådan plac. ? Hjälp mig.... :?
 
Hur tuff förhandlare är du?
Begär högsta - det är väl inte för lite begärt med en tuff bakgrund med både alkohol och droger ochg dessutom strulet därtill.

Lycka till!
och du.. grattis till ev ny placering även om den kommer att bli tuff.
 
Adal sa:
Hur tuff förhandlare är du?
Begär högsta - det är väl inte för lite begärt med en tuff bakgrund med både alkohol och droger ochg dessutom strulet därtill.

Lycka till!
och du.. grattis till ev ny placering även om den kommer att bli tuff.


Det är det absolut lägsta de ska begära. Och om de inte får någon form av inkomstbortfall så bör de få högre. Vilken org är det?
 
Högsta, absolut!
Minst!
Låt dom "ge ett bud" och var påläst så du vet vad det "är värt" i förhållande till rek.
Vet inte hur det fungerar med org om de följer rekommendationerna.

Lycka till! (med allt)
 
Inget inkomstbortfall, jag är "hemmafru"....Vill helst inte skriva ut vilken org.det gäller.
Vad är egentligen högsta rek. arvode då ? Jag är verkligen URUSEL på att läsa och fatta alla tabeller o allt vad det är....
 
Kråkan sa:
Inget inkomstbortfall, jag är "hemmafru"....Vill helst inte skriva ut vilken org.det gäller.
Vad är egentligen högsta rek. arvode då ? Jag är verkligen URUSEL på att läsa och fatta alla tabeller o allt vad det är....


Minst 15.000 i arvode då (MINST).
 
Arvode 900 och omkostnad 250 - per dag.... Det är ungefär vad det ligger på i dag!

Lycka till :razz:
 
Fox sa:
Arvode 900 och omkostnad 250 - per dag.... Det är ungefär vad det ligger på i dag!

Lycka till :razz:

Allvarligt ? 900 i arvode PER DAG ????
Vi blev erbjudna runt 13-15000 i månaden som mest.... å 6000 i omk...
Det kände lite med tanke på dels bakgrunden & sedan alla bupkontakter o besök som lär bli. Samt att det troligtvis blir en hel del med skolan...
 
Hej

Det är STOR skillnad om man jobbar för Organisation eller direkt mot kommun. Organisationerna betalar mer till familjehemmet just för att de kräver en vuxen hemma på heltid. Så när kommunerna inte hittar billiga familjehem så får de lov att vända sig till Organisationer.

250 kr i omkostnad samt 800 kr/ dygn är en rimlig ersättning om ni jobbar åt en organisation. Det arvodet hade vi för liknande uppdrag.

Lycka till.

Hör av dig och berätta.
 
Fast alla organisationer kräver väl inte att man är hemma på heltid. :? Har en kompis som haft placering via org och hon fortsatte jobba heltid, skift dessutom.

/Hettiva
 
Nää, inte alla org. kräver ngn hemma på heltid. Det brukar dessutom vara från fall till fall, inte hos alla org. men det är nog vanligast att man får frågan om det är en placering som kräver det.
 
Om det är förstärk familjehem (vilket det låter som med den beskrivningen) kan du begära 24000 i månaden. Det har vi blivit erbjudna om vi ta en sådan placering. Men då måste en av oss vara hemma och för oss betyder det säga upp sig från jobbet.
 
Ja det är ju klart att det hänger på om BARNET behöver att någon är hemma. Men det är oftast svårare uppdrag som soc vänder sig till org.

Jag tycker personligen att de flesta vi har haft hos oss behöver att någon finns hemma på heltid.(plac både via org eller direkt via soc) Även för vår egen skull för att skydda vårt hem( kriminella ungdomar med drogproblem)

Kram TR
 
Klokt TR!

Vem avgör om det krävs att vara hemma eller inte? Kan man påverka det beslutet. Vi har harft bra soc. så där var det inte omöjligt att påverka att få ersättning för förlorad arbetsinkomst. Det är mer av andra orsaker som vi vänder oss till organisation.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp