LVU placering har jag sålt min familj!?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick i dagarna ett samtal från soc de menade att "vi" i familjehemmet har inget att säga till om vad det gäller umgänge dag tid osv.?

Trots en väl fungerande relation med bioföräldrar.

Fattade som att det ska fungera för barnets bästa inte för soc, i detta fallet är det ingen som vet eller läst vad LVU:et gäller??
Hur kan man då ta ställning till barnets bästa om ingen tar reda på fakta eller ens talar men barnet?
Minst ett 1,5 år tillbaka finns inget underlag snälla kom med förslag :roll:

Vart kan jag få hjälp. Vi månar om våran :angel:
 
Förlåt men jag förstår inte riktigt :? Vad vill ni och vad vill soc? Hur har det sett ut fram till nu? Vill de ändra det som har varit till något annat eller känner ni att barnet mår dåligt av umgänge och ni vill ändra till något annat?
 
Det har varit turbulent för :angel: fram och tillbaka upp och ned, trygg miljö var viktigt sas det vi jobbar och strävar för kärlek och omsorg, PANG så ska rutiner vi varit överens om ändras??
Bioföräldrar och vi var överens samt soc, Relationer trygghet kommer ju inte över en natt.

Vi önskar inte umgänge helger(med vissa undantag) det var sagt från början alla var överens då sen sen bestäms det av soc andra rutiner/dagar!!?? NEJ TACK.
Jag hoppas att innerligt att inte det blir :twomad: för :angel: skull. som man hört att det kan bli om man har en åsikt, det ska väl funka i alla läger bästa för barnet anser vi. Eller.......
 
Innan vi fick en bra barnsekreterare hade vi stora problem m att soc o bio skulle förstå o ta hänsyn till barnets bästa. Nu har det varit så bra.... Men nu byts det på soc . personal så nu är oron stor att det ska bli till det sämre ... Barnets bästa o trygghet ska alltid vara i fokus, men det kan vara så svårt för andra att se det. Spec för soc o bio! :littlesad
 
Barnet sa:
Det har varit turbulent för :angel: fram och tillbaka upp och ned, trygg miljö var viktigt sas det vi jobbar och strävar för kärlek och omsorg, PANG så ska rutiner vi varit överens om ändras??
Bioföräldrar och vi var överens samt soc, Relationer trygghet kommer ju inte över en natt.

Vi önskar inte umgänge helger(med vissa undantag) det var sagt från början alla var överens då sen sen bestäms det av soc andra rutiner/dagar!!?? NEJ TACK.
Jag hoppas att innerligt att inte det blir :twomad: för :angel: skull. som man hört att det kan bli om man har en åsikt, det ska väl funka i alla läger bästa för barnet anser vi. Eller.......


Soc kanske gör bedömningen att barnets bästa är att få umgås mer med sina biologiska föräldrar (eller är det så att soc bara gör rätt när de säger det ni vill höra?). Som du själv säger kommer relationer och trygghet inte över en natt, det är likadant för barnets relationer till sina biologiska föräldrar.

Varför gör ni bedömningen att barnet inte bör få umgås mer med sina föräldrar? Syftet är väl att barnet ska tillbaka där det hör hemma, eller vad sägs det i ert avtal?
 
Ett barn hör hemma där det är tryggt . Bella Donna- kan förstå att du är arg o ledsen om du har ett barn omhändertaget. Men det finns många bra fam.hem o barn dom behöver flytta från sina biologiska föräldrar
 
Gör mitt bästa... sa:
Ett barn hör hemma där det är tryggt . Bella Donna- kan förstå att du är arg o ledsen om du har ett barn omhändertaget. Men det finns många bra fam.hem o barn dom behöver flytta från sina biologiska föräldrar


Nej, jag har inte ett barn placerat. Men tack för omtanken.

Jag har skrivit om min inställning i andra trådar; det görs omhändertaganden av totalt vansinniga skäl, felaktiga omhändertaganden helt enkelt, och jag vill att fler blir medvetna om det. Och jag vill att de som är medvetna om det erkänner att det förhåller sig så och inte bara försvarar soc och familjehemmen i vått och torrt, som sker nu.

Visst finns det bra familjehem, men det finns urusla familjehem också, där barn misshandlas, utsätts för sexuella övergrepp och till och med dör.

Missförstå mig inte, jag är mycket medveten om att många omhändertaganden är nödvändiga och jag försöker inte stoppa samtliga omhändertaganden. Det är inte min agenda. Däremot vill jag ändra på det vansinniga system vi har idag. Och det är inte enbart för "bioföräldrarnas" skull, som en del tror, utan för barn och föräldrar, som förtjänar att leva tillsammans och inte splittras.

Men här halkade jag rejält ifrån ämnet seer jag. Jag ber om ursäkt.
 
Undrar vad som gör att du agerar som du gör . Jag kommer inte svara på fins inlägg, då jag tror det är lönlöst . Önskar dig en trevlig sommar. Med mindre ilska i ditt liv
 
Gör mitt bästa... sa:
Undrar vad som gör att du agerar som du gör . Jag kommer inte svara på fins inlägg, då jag tror det är lönlöst . Önskar dig en trevlig sommar. Med mindre ilska i ditt liv


Du gör naturligtvis som du vill. Intala dig själv att det är lönlöst du, vi vet båda vilken den egentliga orsaken är.
 
BellaDonna sa:
Jag har skrivit om min inställning i andra trådar; det görs omhändertaganden av totalt vansinniga skäl, felaktiga omhändertaganden helt enkelt, och jag vill att fler blir medvetna om det. Och jag vill att de som är medvetna om det erkänner att det förhåller sig så och inte bara försvarar soc och familjehemmen i vått och torrt, som sker nu.

Detta forum är inte till för att väcka opinion, detta är till för oss familjehem/stödfamiljer/kontaktfamiljer att stötta varandra i våra uppdrag.
Vill du göra din röst hörd och ändra lagar och förfaranden råder jag dig att vända dig till massmedia eller dina lokala politiker.

Detta är mitt sista svar på dina inlägg då de inte är av den karaktären som forumet är utformat för!

Ha en trevlig sommar!
 
honey sa:
Detta forum är inte till för att väcka opinion, detta är till för oss familjehem/stödfamiljer/kontaktfamiljer att stötta varandra i våra uppdrag.
Vill du göra din röst hörd och ändra lagar och förfaranden råder jag dig att vända dig till massmedia eller dina lokala politiker.

Detta är mitt sista svar på dina inlägg då de inte är av den karaktären som forumet är utformat för!

Ha en trevlig sommar!


Tack, jag är medveten om att egna åsikter och fritt tänkande inte är önskvärt på detta forum. Det har jag allt blivit varse.

Men jag tycker att familjehem som lever efter principen att soc alltid gör rätt ifråga om placeringar av barn är olämpliga familjehem, för man lever inte i verkligheten när man har den inställningen (märkligt nog tycks man dock vara rörande överens om att soc fattar fel beslut ibland, exempelvis när barn flyttas tillbaka till de biologiska föräldrarna eller när soc tar andra beslut som inte är poppis hos familjehem. gör soc fel, annars gör de bara rätt. Som sagt, ingen verklighetsanknytning,).

Men som sagt, jag vet att egna åsikter är strikt förbjudna här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp