Lvu- utredning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej1
Jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite. idag så tar länsrätten beslut om h*n ska få stanna hos oss eller inte.... Jag håller på att bli tokig av denna väntan.
h*n har bott hos oss i 1,9 månader och sedan flyttade h*n hem och bodde hemma i 10 mån och är nu tillbaka till oss igen. nu vill soc placera han enligt lvu.
Jag hoppas att dom som bestämmer gör det så h*n får det bra hos oss eller hos mamma.......
jag behöver bara skriva av mig lite frustration.

mvh. fia
 
Hej Fia!
Jag befann mig i denna situation för 3 år sedan. Tvyärr fick vi vänta 1 vecka efter förhandlingarna innan vi fick slutligen besked. Men vår då 4 åring fick stanna och i höst är vårdnadsöverflytten också klar. Så det kan ju bara gå åt ett håll.... Barnets bäst


Lycka till.
Ta och gå en lång skogspromenad under tiden du väntar i dag.
Kram/eva
 
Hej Fia!

Hur har det gått????

Är väldigt nyfiken på ditt svar, kan Du inte berätta vad som har hänt och hur det gick, för denna fråga är och blir nog aktuellt för många av oss
 
Hej Fia-lotta!
H*n bor hos oss nu det blev ett LVU, men ska ju givetvis prövas i feb. Vi ska i morgon till soc och prata för det fungerar inte vårat samarbete med soc. De hotar att flytta h*n om vi inte gör si och så. Det är med sorg i hjärtat att få höra detta trots att vi hela tiden har ställt upp och tagit hand om honom då mamman inte klarat av det själv av olika anledningar. Förra veckan fick jag veta att h*n ska få hjälp av BUP i sin hemstad detta trots att det blir 14 mil längra för oss att köra dit istället för till "vårat" bup som ligger 8 mil bort. Då jag frågade varför så svarade handläggaren att h*n ska ju kanske flytta hem till våren så då vore det ju bra om h*n fick hjälp av samma BUP hela tiden :? Vi fick ju veta då LVU et var klart att H*n skulle få stanna några år ,minst 1 år :( Vad ska man göra? Vi vill ju inte att h*n ska hålla på att flytta hela tiden. Det är ju bbic eller hur?
 
Ja, vad säger man...
Barnens behov i centrum jo, mors!....
Det är detta jag menar, med att vårt arbete är otroligt krävande och påfrestande på många sätt...
Inte nog att vi ska se till att barnen får den bästa tänkbara vården och hjälp, vi ska med samma hand slåss mot kommunen, där de ser kortsiktigt.
Att vi som familjehem lägger ner våra själ och hjärtan på dessa barn, ser barnets behov och sedan blir det stopp.
Vilket företag skulle driva sitt arbete så......

Kämpa på och hoppas att Du orkar.
 
Hej Fia-lotta.
Det är väl klart att man orkar så länge vi "får" orka. Men det ser inte så ljust ut i dagsläget. Men tack för dina ord det värmde väldigt mycket.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp