Måste man tåla allt från bio?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja,det är min fråga! Måste man tåla allt???
Får man ALDRIG säga ifrån på skarpen,får man aldrig bli arg och frustrerad?
Nu menar jag inte direkt att börja munnhuggas och slåss :twomad: ,utan bara visa att NU är det nog!
Måste man vara en "pedagogisk dörmatta??" Bara svälja att ta emot?
Vad säger ni andra familjehem?
 
Nu har vi ju visserligen ingen placering ännu men jag tycker absolut att man ska kunna markera att det är nog.
Vill de "käfta emot" så får ju soc ta den diskussionen med dom.
 
Håller med Adal idetta.

Börjar de käfta så hänvisa till soc, avsluta samtalet med hej då och lägg på luren.

Finns ingen andledning att vi ska behöva diskutera med dem.

Lycka till.
 
Nej! Man har ju faktiskt en personlig integritet och man ska inte behöva
utsättas för hot, personliga påhopp, etc från biosar.
Håller med Adal och Turnit om att ett hej då med hänvisning till soc är det bästa för alla.

En gång frågade någon vad som var värst när det var som värst . mitt svar var då:
Att jag inte kan be henne dra åt h-vete och aldrig mer behöva se personen i fråga!
Jag är av naturen inte en person som bara tar emot utan att försvara mig.

Tänk om vi famhem skulle ha vår egen oscarsgala :banan: .För ibland tror jag att vi besitter oerhörda skådespelartalanger i våra möten med biosarna? eller vad säger ni.
:rollhappy: :rollhappy: :rollhappy: :rollhappy:
 
Kan bara hålla med men det värsta är att ens bio barn ochså måste kunna ta telefonen här gick det så långt att dom inte vågade svara när det ringde :bounce: .
Jag tycker att det är viktigt att soc säger ifrån på skarpen vi fam hem är inga slaskhinkar utan vanliga fam med ett stort hjärta som bara vill hjälpa.
 
ja håller me till fullo det är många gånger barnen tittar på mig o undrar varför jag inte blir arg på biosar när jag kan terättavisar Dom.

Även kallad helgonet eller ?? :angel:
 
många ungar sa:
ja håller me till fullo det är många gånger barnen tittar på mig o undrar varför jag inte blir arg på biosar när jag kan terättavisar Dom.

Även kallad helgonet eller ?? :angel:
Ibland biter jag ihop men jag brukar alltid försöka få in en poäng när det går men det är svårt .Blir ju aldrig heligt förbannad men jag säger till när jag tycker något är fel. Nu är ju vårt barn lätt att styra så det har inte kommit så många situationer men de som är säger jag till biosarna. jag arbetar ju för barnets bästa och jag arbetar ju också för att realtionen med barnets biosar sk avara så bra som möjligt. Får dom inte reda på vad dom gör för fel så kan dom heller inte rätta till dem. Men det är en ständig balansgång.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp