möte

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag har jag setat på ett möte med soc, ang ett haltande umgänge som dom utryckte sig, till saken hör att vi har gjort allt som står i vår makt, hela familjen har vänt ut och in på sig, går från arbetet för att lämna och hämta, fast det finns en kontakt persson med, vill vara tillmötesgående för alla inkl bio föräldrarna, och jag tror att dom inte har klagat så mycket utan att soc har fått för sig att ändra på saker och ting hela tiden, det känns precis som om dom vill sätta dit oss. Mötet började dom med att funkade inte samspellet mella oss så kunde dom avsluta uppdraget, jag hade god lust att säga att det kunde dom göra med omedelbar verkan, vilka hmhm. jag ska inte säga vad jag tycker om dom, men ibland kan man undra om dom jobbar med BBIC.Jag fick tio minuter på ig att diskutera med dom sen skulle dom med ett tåg. Men jag har ialla fall sett två filmer som vi skulle ha diskuterat under dessa tio minuter, ett mycket givande samtal
 
men vad tråkigt... 10 minuter?? Är dom inte kloka? Nej - beyder ni inte mer än så då kan man undra vad de eg ville med detta mötet.

Hoppas att det blir bättre
 
Umgänge är svårt! Och ännu svårare då soc inte har en aning om att vi många gånger slår knut på oss själva för att det ska fungera. Har själv varit där, gått på knä, visserligen har soc inte sagt något negativt om umgänget rakt ut, men de har heller inte stöttat oss när vi berättat hur det fungerar.

Har ni någon extern handledning? Väldigt respektlöst av soc att bara häva ur sig en sådan sak och inte sedan ha tid att prata om det i lugn och ro. Ni behöver konkreta saker, vad de tycker inte fungerar och hur det skulle kunna lösas för att det ska bli bättre. Men utifrån det lilla jag läst av det du skrivit så låter det som en kommun som man inte ska arbeta med...

Jag har inga råd att ge utan ville bara ge lite stöd och pepp :bounce:

Sara
 
Befiiiner mig självi en fas då jag har halvlust, att liksom trådstartaren, säga till soc att de kan säga upp uppdraget....fast egentligen vill vi ju inte det.... :? . Men jag undrar egentligen varför vi är kvar i en situation där soc inte stöder familjehemmet, de har inte tid, de slänger ur sig saker som vi ska diskutera och prata igenom, men vi hinner inte, då "de har så mycket att göra"!!! :evil: :bounce: .
Utan uppdraget skulle vårt familjeliv vara ganska bekymmerslöst.

Nu har det varit ganska lugnt ang umgängena, trodde vi- utåt sett nöjda och lelnde föräldrar, men igår fick vi veta att de ä missnöjda med det vi gör och säger till barne under umgängena. Då vill de själva bestämma allt, men barnet har en egen vilja sedan några månader och börjar säga ifrån :bow . Så då behöver inte vi gera Hjälppoliser för att hjälpa barnet. Men nejdå, soc , kastade ur sig via sms igår att vi behöver prata...men jag undrar när de har tid med det? Snart går kvinnan på semeser och kvar sitter vi med undran- vad menar de inte är bra? Vi tycker vi försöker tillmötesgå. Men det duger ej. Tror inte heller de förstår vad vi går igenom under umgängena.

Har haft uppdrag från flertalet kommuner, men de vi har nu somansvariga är de som gör att vi undrar över BBIC.

Inte någon praktisk hjälp till trådstartaren, vet inte vad man kan gör åt det.... önskar jag hade svar... :cry: :littlesad
 
Jag igen, ber om sursökt för den konstiga stavningen, det är något krångel med datorn. :roll: .

Någon mer som gärna vill vara "till lags" och känner att ni inte duger då soc kommer med sånt som att umgängena inte fungerar? Jag lägger det på mig, insåg jag igår. Ett generellt drag hos mig, att vara" vän" med alla. Kanske kan man inte vara det....iaf inte som familjehem. Tidigare uppdrag har jag kännt att det vi gjort har varit tillräckligt. Vi har fått uppskattning från de små kommunerna. Men så är det inte nu. Möten tycks bli bortprioriterade.
 
Tack för alla svar det värmer, man blir mer och mer f-bannad ju mer man tänker på det. Vissa komuner tror dom är riktiga översittare och vet bäst, fast dom bara har träffat barnet en fåtal gånger.Men min man och jag har bestämt oss att blir det någe mera tjafs så säger vi upp uppdraget inget vi vill, men vi ska också överleva, det tär på en relation. Men nu är det sommar och inge umgänge på hela åtta veckor endast telefonkontakt, skönt. Men jag ska bara säga att alla komuner är inte lika dana, den andra är helt underbar..
 
Fixat!
Ursäkta att det tog tid. Tack för att ni hjälper till att hålla koll!!!

Hälsningar
Anne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp