Tack kråkan att du skrev vad jag tänkte o många med mig :bow
Till ämnet matpengar vill jag bara förklara att det har att göra med vad vi får i omk.
Jag har talat med min soc och de sa såhär:
När vi får den minsta omkdelen så räcker den bara för den delen barnet bor hos oss och ska vi ge biosar ex matpeng så antingen ger soc direkt till bios när
är där vid umgänge el så ger man famhemmet det högre omkdelen, alltså får man prata om vad som ska ingå när man tar emot el när det dyker upp ex extra såhär.
Så vi som har lägsta behöver inte ge mer än fickpeng vid umgänge för ex lite godis osv
Vår soc måste vara väldigt bra och ha andra regler isåfall :wink:
Till mammac vill jag säga att du av många biosar sitter i den situationen där ni tycker att soc ryckt bort hela era liv och det är svårt om du är här på forumet och bara känner dig mer förtryckt av oss när du läser allt vi vädrar om....eller hur?
Det finns forum för er och er situation säkert också och vi skulle aldrig gå in där och skriva negativt om er. Vi vill inte annat än ha ett gott samarbete med er men vi sitter ju på helt olika sidor av barnet och barnets bästa är inte alltid båda till gagns hur man än vänder och vrider på det...tyvärr
Jag hoppas det ska gå bra för dig och dina barn!!!!