Mejladresser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej allihop :banan:

Alla som vill dela med sig av sin mejladress och då också få ta del av andras kan skicka den till mig via PM. Jag kommer då att sammanställa en lista som jag mejlar till alla intresserade.

Detta kan vi sedan använda för att prata om ALLT vi vill och behöver, söka hjälp hos enskild eller gruppen, och inte tappa bort varandra om vi inte har forumet här att tillgå. Om någon har kunskapen eller om jag kan klura ut det så kan vi starta en mejllista (heter det så :roll: ) Men ni kommer givetvis att få frågan om detta innan, om det blir aktuellt.


/Hjärtat
 
Detta låter mycket bra, men mail-listan för diskussion kanske ska vänta tills vi har träffats IRL. Då kan man ju lättare välja om man känner att man vill vara med. Nu är ju många av oss helt anonyma. Jag vet inte om jag vill vara öppen med alla som kommer med på en mail-lista ännu. Vi funkar kanske inte alla ihop.
 
Jag tror att det bästa är att vi gör det nu. I alla fall känner jag så. Jag har redan skickat min till Hjärtat.
 
Sparris sa:
Detta låter mycket bra, men mail-listan för diskussion kanske ska vänta tills vi har träffats IRL. Då kan man ju lättare välja om man känner att man vill vara med. Nu är ju många av oss helt anonyma. Jag vet inte om jag vill vara öppen med alla som kommer med på en mail-lista ännu. Vi funkar kanske inte alla ihop.


Absolut!
 
Hjärtat sa:
Sparris sa:
Detta låter mycket bra, men mail-listan för diskussion kanske ska vänta tills vi har träffats IRL. Då kan man ju lättare välja om man känner att man vill vara med. Nu är ju många av oss helt anonyma. Jag vet inte om jag vill vara öppen med alla som kommer med på en mail-lista ännu. Vi funkar kanske inte alla ihop.


Absolut!


Eller missförstod jag nu...Jag pm:ar dig sparris :wink:
 
Sparris sa:
Detta låter mycket bra, men mail-listan för diskussion kanske ska vänta tills vi har träffats IRL. Då kan man ju lättare välja om man känner att man vill vara med. Nu är ju många av oss helt anonyma. Jag vet inte om jag vill vara öppen med alla som kommer med på en mail-lista ännu. Vi funkar kanske inte alla ihop.


Jag förutsätter att alla utgår att tystnadsplikt råder inom gruppen. Precis som när man är på handledning. :smirk:
 
Ludde sa:
Sparris sa:
Detta låter mycket bra, men mail-listan för diskussion kanske ska vänta tills vi har träffats IRL. Då kan man ju lättare välja om man känner att man vill vara med. Nu är ju många av oss helt anonyma. Jag vet inte om jag vill vara öppen med alla som kommer med på en mail-lista ännu. Vi funkar kanske inte alla ihop.


Jag förutsätter att alla utgår att tystnadsplikt råder inom gruppen. Precis som när man är på handledning. :smirk:


Det är en förutsättning och en självklarhet :angel Men klart att det måste uttalas :D
 
Vid en ev epostgrupp så kan man ju lämna sin email till moderatorn, sedan kan man ju ansluta sig till gruppen under en ny mail som man använder endast där. Det räcker ju bra om listägaren vet vem man är, på gruppen kan vi ju fortsätta använda nicken.
 
chiron sa:
Vid en ev epostgrupp så kan man ju lämna sin email till moderatorn, sedan kan man ju ansluta sig till gruppen under en ny mail som man använder endast där. Det räcker ju bra om listägaren vet vem man är, på gruppen kan vi ju fortsätta använda nicken.


Jättebra idé. Själv är jag novis :roll:
 
Hjärtat sa:
chiron sa:
Vid en ev epostgrupp så kan man ju lämna sin email till moderatorn, sedan kan man ju ansluta sig till gruppen under en ny mail som man använder endast där. Det räcker ju bra om listägaren vet vem man är, på gruppen kan vi ju fortsätta använda nicken.


Jättebra idé. Själv är jag novis :roll:

Får nog erkänna mig lite novis också men absolut något som vi kan titta på, bra förslag :razz:

Hälsningar
Anne
admin
 
Ett alternativ om man vill förbli anonym är ju att skapa en ny email-adress med t.ex hotmail.com, yahoo.com, gmail.com osv,osv,osv. tar max 5-10 minuter! :)

Admin <- Om du skapar ett t.ex hotmail konto och lägger till dom som vill vara med i mail-gruppen i en mail-grupp så kan du skicka till alla väldigt enkelt. Men alla andra måste göra samma sak alla måste helt enkelt skapa sina egna grupper.

Kanske finns smidigare alternativ.

Bara ett litet förslag ! :)
 
Jag gjorde så skaffade en annat mail konto en vad jag har/använder här.

Detta då mitt konto är lätt att känna och känns igen på gott och ont :angel

V B
 
SolBrittsson sa:
Ett alternativ om man vill förbli anonym är ju att skapa en ny email-adress med t.ex hotmail.com, yahoo.com, gmail.com osv,osv,osv. tar max 5-10 minuter! :)

Admin <- Om du skapar ett t.ex hotmail konto och lägger till dom som vill vara med i mail-gruppen i en mail-grupp så kan du skicka till alla väldigt enkelt. Men alla andra måste göra samma sak alla måste helt enkelt skapa sina egna grupper.

Kanske finns smidigare alternativ.

Bara ett litet förslag ! :)


Mejlinglistan kommer att startas utanför forumet/familjehemmet.se
 
Jag startade tråden för att jag har ett behov att diskutera utan att censurera mig själv. Jag samalar på mig mejladresser från forumanvändare som har samma behov och när den är färdig delar jag med mig av den till alla som deltagit :razz:
 
En liten fundering

Hur vet den som administrerar maillistan att personen i fråga är familjehem? Här finns ju även soc, biosar mm.

/Hettiva
 
Hettiva sa:
En liten fundering

Hur vet den som administrerar maillistan att personen i fråga är familjehem? Här finns ju även soc, biosar mm.

/Hettiva


Jag har funderat på det och så här långt så är det aktiva användare som är med (inget utskick ännu) och jag känner till härifrån. Men kanske att jag får ta korrekta namnuppgifter innan vi gör ett utskick. Jag kommer inte dela med mig av någon adress innan jag via mejl fått det godkänt från varje enskild användare. Och det här är något vi tillsammans kan fundera över innan.
 
Hjärtat sa:
Hettiva sa:
En liten fundering

Hur vet den som administrerar maillistan att personen i fråga är familjehem? Här finns ju även soc, biosar mm.

/Hettiva


Jag har funderat på det och så här långt så är det aktiva användare som är med (inget utskick ännu) och jag känner till härifrån. Men kanske att jag får ta korrekta namnuppgifter innan vi gör ett utskick. Jag kommer inte dela med mig av någon adress innan jag via mejl fått det godkänt från varje enskild användare. Och det här är något vi tillsammans kan fundera över innan.


Det låter jättebra tycker jag :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp