Mindre el mer arvode o omkostnader vid vårdnadsöverflytt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja min fråga är enkel.

Hur många av er har fått mer, och hur många har fått mindre i arvode o omkostnader vid en vårdnadsöverflytt?

Ingrid
 
Första barnet var första för oss, socsek och handläggaren på organisationen så det blev lite fel egentligen, hela ordningen.

Men men då vi fick betalt per dygn så varierade månadsersättningen. Soc gjorde så att de tog ett snitt vad vi fick per månad (3 olika summor 28 dgr, 30 dgr och 31 dgr) Men nu får vi samma summa varje månad vilket jag tycker är mycket bättre även om den sjönk lite jämfört med de månader jag fick för 31 dgr. Samma sak både för omkost och arvode.

Sen när regeringen höjde avdrassumman till 5000 och skl kontrade med att "ge" oss 130 kr i kompensation så ringde jag till kommunen och frågade vart de pengarna var. Till svar fick jag att "ni har väl inte enl. kommunförbundets rek?" Nä det blir du inte de summorna som står men det tycker jag väl inte hör till saken och sen så sa hon att den summan hade inga av deras famhem fått. Nähe!

Nu tills nästa barn ska vårdnadsöverflyttas så vet vi ju lite mera om vad vi kan kräva. Högre ersättning är uteslutet, det har vi försökt med ett tag nu, det går inte säger de. Men tex så betalar de barnomsogen, det ska vi försöka få att de fortsätter med. Annars ska vi ha precis samma ersättning som innan. Annars :evil:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp