Modersmjölksersättningsåtgång

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
men vilken rubrik alltså :D

En liten bebis ... 3 månader... hur mycket ersättning äter de på ett dygn? Vad är kostnaden?
Hur länge räcker en förpackning? Finns det olika storlekar på dom?
Vilket märke är bäst? Antar att man ska fortsätta med den sorten :angel: är van vid :angel

När vi ändå är här och pratar bebbesnacket... vilken nappflaska föredrar ni? :angel :D nej bara skämtade.... sorry :rollhappy:
 
Vårat lilla barnbarn äter 120-150 gr varje gång och äter 5 gånger/dygn ....men det kan vara lite olika på dom små har jag förstått....
Så kul!Jag älskar att flaskmata bäbisar!!! :banan:
 
kommer inte ihåg exakt åtgång då det är 7 år sedan vi fick vår :angel: men jag kom ihåg att det blev en hel del spill på mjölkersättningen, man visste ju aldrig riktigt hur mycket som gick åt och alla små slattar som blev över varje gång var man tvungen att kasta. Ett stort problem för vår :angel: var att det blev en hel del förstoppningar. det blev många skrikiga timmar ibland och till slut fick vi tips från bvc om någon slags olja att hälla i mjölkersättningen får att komma tillrätta med problemet. lycka till med bäbis :claphappy:
 
Nyfiken i en strut tittar ut.... Adal- undrar hur det går med placeringen? Vet att du kan ha huvud och händer fulla av barn o vällingflaskor o nya biosar o lida av brist på sömn redan...så kansek hinner du inte svara...men kunde inte låta bli att höra mig för... :wink:

Hade varit kul med en positiv uppdatering, i denna fam.hemsvärld nuförtiden, men är det tufft så vill jag höra det me` :roll: :angel
 
hej på er!
jag ska skriva en liten uppdatering, just nu är jag på väg i säng då lille :angel: äter minst 2 ggr/natt och gärna är vaken en stund samtidigt... så jag är något trött :smirk:
men det kommer - tänkte på det för en stund sen
 
Nämen...vad har jag missat vad längesen jag var härinne!
Vad spännande med en så liten,,,önskar den all lycka hos er.
Sömnlösa nätter....jag vet hua!
Kram Carina
 
Får jag tipsa om koliknappflaskor... Motverkar att bebben sväljer massa luft och får ont i magen :wink:
Vi hade jätteproblem med våran lilla tjej , typ kolik. Hon skrek som en tok mellan 2-4 timmar VARJE kväll.... Testa att ge tex Semper magdroppar, tror man ger 5 droppar varje dag. Motverkar ont i magen å annat dumt ! Finns en annan sort också, minns inte namnet.. Båda köper man på apoteket iallafall.
Om ni vill "mota Olle i grind" så att säga..... Ååå jag vill också ha en liten igen :banan:
 
Du har missat en supersnabb förfrågan/placering... finns mer info i slutna rummet :razz:
/Adal

mammac sa:
Nämen...vad har jag missat vad längesen jag var härinne!
Vad spännande med en så liten,,,önskar den all lycka hos er.
Sömnlösa nätter....jag vet hua!
Kram Carina
 
kanonbra tips Kråkan. Bugar och bockar.. eller niger är bättre :D
Vilken sorts flaska? Har sett flera olika.. H*n sväljer inte vansinning mycket luft men det slinker ner en hel del när h*n är trött och gärna vill somna med flaskan i mun... tar inte napp 8)


Kråkan sa:
Får jag tipsa om koliknappflaskor... Motverkar att bebben sväljer massa luft och får ont i magen :wink:
Vi hade jätteproblem med våran lilla tjej , typ kolik. Hon skrek som en tok mellan 2-4 timmar VARJE kväll.... Testa att ge tex Semper magdroppar, tror man ger 5 droppar varje dag. Motverkar ont i magen å annat dumt ! Finns en annan sort också, minns inte namnet.. Båda köper man på apoteket iallafall.
Om ni vill "mota Olle i grind" så att säga..... Ååå jag vill också ha en liten igen :banan:
 
MAM har en variant på kolikflaska med löstagbar botten, finns i "alla" matvaruaffärer. Å på apotek...
Våran tjej vägrade ALLA sorters nappar, och då menar jag verrkligen att vi provade allt som kom i vår väg. Fick sen tips om WUBBANUB nappen. Sjukhus använder den till prematurbarn och den är väldigt vanlig i USA. Finns med ett gosedjur fastsytt på nappen här i Sverige, dock har jag bara sett den på nätet. Vi har beställt massor (!) från Babyhaven, ej i Sverige dock ,så frakten blir dyrare än nappen... :rollhappy: De med gosedjur är dyra, ca 200 kr styck, men jag lovar att det definitivt är värt varenda krona :claphappy:
Vår tjej älskar sina nappar och tar fortfarande inga andra sorter än denna napp. Hon är nu 1 1/2 år....
Sök på wubbanubb..... :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp